Czy można mieć sklep internetowy bez certyfikatu SSL?

W teorii jak i praktyce można mieć, przy czym brak Certyfikatu SSL w sklepie internetowym budzi niepokój wśród internautów. Bezpieczeństwo przepływu danych jest kluczowym zagadnieniem o które dbają szeregi programistów.

Sklep internetowy bez SSL

Wiele sklepów internetowych nie posiada aktualnego certyfikatu ssl, przez co nie są wysoko w pozycjach Google. Dlaczego tak się dzieje? Wielu pozycjonerów powie, że to nie ma aż tak dużego znaczenia, ponieważ liczy się content linki itp. Jednak trzeba pamiętać, że Google dba o nasze bezpieczeństwo i dobiera nam nie tylko najlepsze wyszukiwania ale i najbezpieczniejsze.

Drugim powodem dlaczego takie sklepy internetowe nie są wysoko w pozycjach jest sama świadomość użytkowników/internautów. Wszyscy głośno mówią o niebezpieczeństwach jakie niesie sieć. Zatem mniej chętnie będziemy robić zakupy internetowe w sklepie gdzie sama wyszukiwarka informuje nas o braku szyfrowanego połączenia (certyfikat SSL).

Czy certyfikat SSL to duży wydatek?

Wbrew pozorom sam zakup certyfikatu SSL będzie nas kosztował około 80 zł netto. Certyfikat należy kupić u firmy hostingowej, gdzie mamy nasze usługi takie jak – strona internetowa/sklep internetowy, poczta (serwer www, serwer poczty). Zazwyczaj czas wystawienia takiego certyfikatu zamyka się w 2 dniach roboczych.

Czy zakup certyfikatu SSL to wszystko?

Otóż nie, trzeba jeszcze odpowiednio go skonfigurować i zainstalować na naszym sklepie internetowym. Jak przebiega proces instalacji certyfikatu na sklepie internetowym jest zależny od systemu na jakim jest oparty nasz sklep. Jeżeli potrzebujesz pomocy z instalacją certyfikatu chętnie pomogę za opłatą w wysokości 150 zł netto za jednorazową instalację. Certyfikat SSL ma ważność 1 roku, przy czym po odnowieniu go po roku nie trzeba przeprowadzać ponownie konfiguracji na sklepie internetowym.

Dlaczego warto mieć certyfikat SSL?

Zacznijmy od tego co robi certyfikat SSL, a mianowicie szyfruje przesyłane dane wysyłane przez wszelkiego rodzaje formularze od kontaktowych po ofertowe. Certyfikat SSL daje poczucie bezpieczeństwa, prawie każda firma hostingowa głośno mówi i reklamuje, żeby uważać na strony internetowe bez szyfrowanego połączenia (certyfikatu SSL)

Aktualny certyfikat informuje o wiarygodności firmy – bardziej zaawansowane certyfikaty są w stanie dawać gwarancję co do pewności nawet całych firm np. Banki, jak wejdziemy na stronę santander.pl to oprócz zielonej kłódki widzimy pełną nazwę instytucji.

Zgodnie z najnowszymi informacjami od Google, sklepy internetowe/strony internetowe nie posiadające certyfikatu bezpieczeństwa a posiadające wszelkie rodzaje formularzy kontaktowych, formularzy ofertowych będą spadać w wynikach wyszukiwań. Więc pozostaje albo usunąć formularze albo zainwestować co rocznie w certyfikat SSL. Osobiście uważam, że 200 zł netto za zagwarantowane bezpiecznego przesyłania danych na stronie/sklepie to dobra cena.

Podsumowując

Sklep internetowy musi posiadać aktualny certyfikat SSL, na pewno bez niego nie osiągnie wysokich pozycji na bardziej konkurencyjne frazy i uzyska znacznie mniejszą konwersję z zakupów.