Dlaczego warto mieć sklep internetowy?

Wraz z rozwojem technologii na rynku Poznańskim pojawiły się sklepy internetowe w dużych, małych i średnich przedsiębiorstwach. Czym jest sklep internetowy każdy wie i tego wątku nie ma sensu poruszać, jednak dlaczego warto go mieć? To jest temat, którym zajmiemy się w tym artykule blogowym.

Sklep internetowy – dodatkowe źródło dochodu dla firmy

Każdy dobrze wie, że pozyskanie klienta w aktualnych czasach wymaga sporo pracy. Jest wiele znanych metod takich jak rozmowa telefoniczna, ulotki, reklama (duży koszt), strony internetowe czy wreszcie sklepy internetowe. Pierwsze 3 sposoby wymagają dużego zaangażowania i w żaden sposób nie automatyzują pracy.

Pozostałe 2 czyli strony interentowe i sklepy internetowe są wstanie sprzedawać produkty, usługi bez wykorzystania mocy przerobowej jaką jest pracownik. Pamiętajmy jednak, że sklep/strona internetowa nie zacznie sprzedawać tuż po jej utworzeniu, dlaczego? Ponieważ wyszukiwarka Google potrzebuje czasu oraz odpowiednich działań pozycjonerskich aby strona/sklep została wyświetalana na zapytania w wyszukiwarce.

Jaką firmę polecam?

Od długiego czasu współpracuję z doświadczonym pozycjonerem, który na swoim koncie ma wiele udanych projektów marketingowych.

Sklep internetowy sprzedaje 24/h

Kolejna korzyścią z posiadania sklepu internetowego jest fakt, że sprzedaje on 24 godziny, 7 dni w tygodniu przy niskich kosztach utrzymania. Za serwer i domenę płaci się tylko raz w roku i jest to koszt około 600zł netto.

Zestawiając koszt pracownika a koszt sklepu to zdecydowanie bardziej opłaca się raz zainwestować kilka tysięcy w sklep internetowy niż co miesiąć płacić pracownikowi, który może być mniej wydajny niż sklep + posiada urzędowo dni wolne (urlopy,chorobowe) za które pracodawca musi zapłacić.

Co więcej?

Proces zakupu w sklepie internetowym jest zautomatyzowany, od momentu zakupu właściciel wie co ma spakować i na jaki adres wysłać przesyłkę + posiada dane klienta (email) i zgodę na przetwarzanie danych. Zatem można wysyłać newsletter z promocjami lub nowymi produktami, który może zachęcić klienta do ponownego zakupu w sklepie.

Sklep internetowy – coraz częściej kupujemy w sieci

Kolejnym powodem dlaczego warto zainwestować w sklep internetowy jest fakt, że coraz częście kupujemy w sieci? Dlaczego? Odpowiedź jest prosta, ponieważ to wygodne. Człowiek nie musi błąkać się po centrach handlowych w poszukiwaniu jednego produkt, wystarczy, że wpisze nazwę produktu a wyszukiwarka pokaże mu ponad 30 produktów, które spełniają zapytanie.

Co ciekawe, ceny internetowe są zazwyczaj niższe niż w sklepie stacjonarnym. Z czego to wynika? Otóż sklepy stacjonarne oprócz zakupu produktu i nałożenia marży muszą jeszcze doliczyć koszty: wypłaty pracownika, biura, prądu, ubezpieczenia – która przypada na 1 pracownika w firmie. W przypadku sklepów internetowych odchodzą koszty pracownicze (ilościowe – potrzebna jest mniejsza ilość pracowników), dzięki czemu jest to znacznie korzystniejsze dla biznesu.

Statystyki nie kłamią od 2015 roku nastąpił duży wzrost popularności sklepów internetowych, przeszło 50% naszego społeczeństwa kupuje w internecie, sam możesz sobie przypomnieć nie jedną sytuację w której kupujesz jakiś produkt przez internet, np. przez allegro – co prawda allegro to platforma zakupowa jest spełnia identyczne wymogi co sklep internetowy.

Sklep internetowy – jak promować sklep internetowy w sieci?

Sposobów jest wiele, można postawić na klasyczne pozycjonowanie organiczne, które jest skuteczne po okresie około 1 roku. W tym czasie pozycjonerzy wykonują szereg działań, które mają spowodować wzrost pozycji sklepu. Są to między innymi: linkowanie, optymalizacja treści/ dodawanie treści do produktów i kategorii, pisanie artykułów blogowych.

Kolejnym sposobem na marketing sklepu jest zainwestowanie w Google AdWords, zaletą tego rozwiązania jest natychmiastowa pozycje topowa w sekcji reklam Googla. Jednak trzeba się liczyć z tym, że za każde kliknięcie jest pobrana opłata. Zatem wybierając to rozwiązanie musimy się zaopatrzeć comiesięcznie w odpowiedni budżet.

Co jest lepsze pozycjonowanie organiczne czy reklama w Google AdWords?

Jeżeli chcesz uzyskać 100% sukces to na samym początku warto zainwestować zarówno w pozycjonowanie organiczne jak i płatną reklamę (Google AdWords). W momencie kiedy nasz sklep nabierze mocy i będzie wysoko w pozycjach możemy stopniowo rezygnować z płatnej reklamy.

Dlaczego warto mi powierzyć zaprojektowanie i zakodowanie swojego sklepu?

Na rynku działam od przeszło 3 lat i na swoim końcie posiadam wiele serwisów (stron internetowych) w czym przeszło 10 projektów sklepów internetowych. Wszystkie sklepy do tej pory funkcjonują i przynoszą dochody swoim właścicielom