Dedykowany sklep internetowy
Wraz z rozwojem technologii oraz okolicznościami związanymi z koronawirusem pojawiają się w Google sklepy internetowe dużych, małych i średnich firm. Czym jest sklep internetowy każdy wie, ale dlaczego warto go mieć i ile kosztuje dedykowany ecommerce? Odpowiedzi poniżej.
Dedykowany sklep online – jaki system wybrać?
Na rynku istnieje bardzo dużo sprawdzonych systemów sklepowych, pewnie kojarzysz takie nazwy jak Prestashop, Shoper czy nawet Woocommerce. Wszystkie posiadają takie same funkcje – dają możliwość sprzedawania przez internet usług/produktów, jednak czym one się różnią i dlaczego nie ma jednego sprawdzonego systemu?
Wynika to z różnorodności potrzeb konsumenckich dla jakich są sklepy internetowe robione. Każdy z systemów inaczej sobie radzi z ilością produktów, ilością użytkowników czy też ilością transakcji prowadzonych jednocześnie.
Na jakim systemie mogę zaprojektować Twój sklep?
Osobiście jestem specjalistą w zakładaniu sklepów na Woocommerce na swoim koncie mam kilka aktywnych projektów, które cieszą się popularnością. Jeżeli chodzi o intuicyjność panelu to Woocommerce zdecydowanie góruje nad pozostałymi systemami. Dodatkowo decydując się na moje usługi otrzymasz specjalny poradnik posługiwania się sklepem.
3 najpopularniejsze systemy sklepowe:
- Woocommerce: Popularna platforma sklepowa oparta na systemie CMS WordPress, umożliwia posiadanie zarówno sklepu internetowego wraz ze stroną internetową. Dobrze się sprawdza w przypadku sklepu do 20 tys. produktów. Zakładając oczywiście wydajny serwer z dyskiem SSD. Sam system charakteryzuje się prostotą w obsłudzę – intuicyjnym panelem zarządzania.
- Prestashop: nie jest żadnym dodatkiem do systemu CMS jest to niezależny system sklepowy. Jest on dla początkujących i mniej zaawansowanych sprzedawców. Co ważne w internecie jest wiele wskazówek, pomagających w codziennej administracji sklepem. Prestashop jest odpowiedni dla sklepów do 20 tys. produktów.
- Magento: Najbardziej zaawansowany system sklepu internetowego, wyposażony w szereg narzędzi do robienia raportów, analityki sprzedaży itp. Minusem jest mniej intuicyjny panel zarządzania. Magento wykorzystywany jest do dużych sklepów internetowych przekraczających 10 tys produktow. Aby Magento działało wydajnie potrzebuje bardzo wydajnych serwerów co za tym idzie wyższych kosztów utrzymania niż w pozostałych dwóch przypadkach.
Ile kosztuje dobry sklep internetowy?
Na cenę sklepu internetowego wpływa wiele czynników takich jak:
- Ilość produktów: każdy dodany produkt składa się ze zdjęć, które trzeba obrobić i tekstu, który trzeba odpowiednio sformatować
- Wersje językowe: każda wersja językowa wymaga powielenia produktów i opisania ich w nowej wersji.
- Projekt graficzny: do wyboru jest szablon albo indywidualny projekt graficzny. Indywidualny projekt jest droższy ale unikatowy.
- System na jakim ma być zbudowany sklep: Wybrany system wpływa na cenę, ponieważ czas na dostosowanie sklepu jest w każdym systemie inny.
- Dodatkowe moduły: jeżeli potrzebujesz specjalne formularze, opcje dostosowania produktu to trzeba się liczyć z tym, że cena zdecydowanie wzrośnie i sam dodatek do sklepu będzie osobnym projektem.
- Serwer i domena: Koszt utrzymania sklepu będzie zawsze indywidualnie dostosowany do jego wielkości.
Dedykowany sklep internetowy – cena
Ile kosztuje dedykowany sklep internetowy z indywidualnym projektem graficznym? U mnie ta cena to 6000 zł. Chcesz wiedzieć co będzie zawierał? Sprawdź naszą ofertę na sklepy internetowe. Jeżeli nie jesteś zdecydowany/na na zakup sklepu, to zapraszam do zapoznania się z naszym artykułem Dlaczego warto mieć sklep internetowy.
Dlaczego taka kwota? Odpowiedź jest dosyć prosta, ponieważ stworzenie sklepu, dobranie odpowiednich zabezpieczeń danych, dostosowanie do potrzeb klienta i konsumenta, zadbanie o bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji kosztuje dużo czasu i przede wszystkich wiedzy, która nie jest wszech dostępna.
Dodatkowo trzeba posiadać wiedzę z zakresu UX, żeby sklep internetowy nie tylko „stał w internecie” ale też przynosił zyski.
Dedykowany sklep internetowy – reklama
Jednym ze skuteczniejszych sposobów reklamy sklepu internetowego jest płatna reklama w Google Adwords. Działa to w następujący sposób:Wpłacamy środki na konto, Ustawiamy kampanię na odpowiednie słowa kluczowe w odpowiedniej grupie reklamowej, Czekamy i cieszymy się z zamówień
Opisałem to bardzo powierzchownie, ponieważ cały proces jest bardzo rozbudowany i wymaga odpowiedniej wiedzy. Zatem jeżeli chcesz uruchomić swoją kampanię, polecam udać się do osoby zajmującej się tym na co dzień.
Drugim skutecznym sposobem jest pozycjonowanie organiczne, polegającym na podnoszeniu pozycji wyszukiwań na poszczególne frazy kluczowe. Aby uzyskać efekt z tej metody reklamy należy poczekać przynajmniej 1 rok za efektami. Wcześniej oczywiście dobrać odpowiednią agencje SEO.
Pozycjonowanie dedykowanego sklepu
Na pewno muszą zoptymalizować stronę pod kontem prędkości, poprawności hierarchii nagłówków i tekstów. Optymalizacja tekstowa jest to najważniejsza ze zmian na stronie, która ma podnieść pozycję. Polega ona na nasyceniu treści frazami kluczowymi oraz dopisaniu odpowiedniej ilości tekstu. Pozostałe działania to linkowanie, pisanie artykułów blogowych. Poznaj naszą ofertę na pozycjonowanie sklepów internetowych.