Pozycjonowanie stron one page
Strona internetowa jest jednym z wielu stoisk na wirtualnym bazarze, do których podchodzą klienci. Scenariusz jest zawsze ten sam – klient, albo nieśmiało zagląda, albo pewnym krokiem (wiedząc co chce kupić), prosi o podanie produktu. Ci, którzy nie do końca wiedzą, czego potrzebują, mają głowy pełne pytań i wątpliwości, a odpowiedzią na nie jest czytelna i prosta strona, która zachęci i przekona. One page to własnie taki typ witryny www – przejrzysty i nieskomplikowany. Jak pozycjonować tego rodzaju strony?
One page vs landing page – różnice
Schemat dotychczasowych stron internetowych przyzwyczaił użytkowników do stosowania zakładek, w których poszukuje się interesujących zagadnień. Stroną tytułową jest landing page, czyli ukłon sprzedawcy w stronę klienta i zachęcenie go do siebie wszystkimi możliwymi bodźcami. Na landing page znajdują się zatem chwytliwe frazy, obietnice, banery reklamowe i formularze kontaktowe. Chcąc uzyskać więcej informacji lub zagłębić się w konkretny produkt, klient musi przejść do odpowiednich zakładek. A gdyby tak wszystko zostało skompresowane w jednej stronie?
One page jest odpowiedzią na współczesne oczekiwania klientów. Dlaczego? Ponieważ ci szukają prostoty, minimalizmu i oszczędności czasu. Przeszukiwanie kolejnych zakładek jest czasochłonne, zwłaszcza jeśli korzysta się z urządzenia mobilnego.
Obecnie wszystko dąży do uproszczeń. Trendy nakłaniają do redukcji treści na rzecz merytoryki i haseł marketingowych. Czy wobec tego faktu pozycjonowanie stron one page jest jest w ogóle możliwe? Gdzie zmieścić słowa kluczowe, które mają decydować o sukcesie i zarobku?
Jakie funkcje ma pozycjonowanie stron one page?
Można być posiadaczem strony internetowej one page, która zdobywa sukcesy w wynikach wyszukiwarek, jeśli skorzysta się z jej umiejętnego pozycjonowania. Co to znaczy? Brak kolejnych podstron, na których można umieścić atrakcyjne treści, nie oznacza, że marka nie może się „wybić”. Chcąc odnieść sukces, będąc administratorem strony one page, trzeba skupić uwagę na przyciągających słowach kluczowych, a nie na objętości tekstu.
Wszystkim, którzy uważają, że pozycjonowanie one page jest trudne i nieefektywne, należy zaznaczyć, że dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi można:
- zdobyć przewagę nad konkurencją, wyróżniając się prostym, ale merytorycznym przekazem;
- utrzymać się wysoko w rankingach wyszukiwarek, dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym;
- zdobyć więcej klientów, dzięki zachęcającej stronie internetowej, która jest czytelna i responsywna;
- zwiększyć zarobek, ułatwiając klientom wybór produktów na czytelnym panelu;
- zwiększyć sprzedaż, dzięki szybko ładującej się stronie, która umożliwia klientom dokonywanie szybkich wyborów.
71% użytkowników opuszcza stronę zaraz po jej zalogowaniu z powodu braku czytelności, długiego czasu oczekiwania na załadowanie lub skomplikowanego układu, który rozprasza uwagę. Witryna one page wyklucza wszystkie te obiekcje, dlatego jest najlepszą formą prezentacji firmy w internecie. Chcąc przekonać do siebie nowych klientów, zarabiać więcej pieniędzy i utrzymywać się na wysokich pozycjach wyszukiwarek, warto postawić na właściwe pozycjonowanie stron one page. Na czym ono polega?
Pozycjonowanie one page – struktura strony
One page może ciągnąć się w dół, a użytkownik może „scrollować” stronę w nieskończoność, ale nie jest to raczej pożądana przez odbiorcę opcja. Cierpliwość może zostać szybko wyczerpana, a one page, zamiast ułatwiać przeglądanie, tylko znuży potencjalnego nabywcę.
Zasada im wyżej tym lepiej, sprawdza się. Chcąc zachęcić klienta do swojej marki, trzeba o niej opowiedzieć już „na wejściu”. Co to znaczy? Hasła, które budzą zainteresowanie, ale wymagają rozwinięcia, warto „otagować”, czyli stworzyć z nich tak zwane kotwice. Czyli? Przypiąć do nich akcję (w postaci znaku #), która po kliknięciu przewinie stronę do rozwinięcia tematu. Przykład?
Chcąc pozyskać klienta, trzeba go nakierować na formularz kontaktowy, który z kolei raczej nie powinien znaleźć się na samej górze strony. Etykieta #kontakt, umieszczona w treści oferty, szybko przeniesie odbiorcę do miejsca, gdzie zapozna się danymi kontaktowymi firmy.
Pozycjonowanie one page – sukces tkwi w contencie
SEO opiera się na słowach, dlatego pozycjonowanie stron one page nie może o tym zapominać. Chcąc odnosić sukcesy marki w internecie, można zaproponować klientowi czytelną, jednostronicową witrynę, która jednak musi zawierać wartościowe „słowa wytrychy”. Dlaczego? Ponieważ bez nich firma zawiśnie w próżni robotów Google’a i nigdy nie zostanie zauważona.
Jakie powinny być słowa kluczowe dla witryn one page?
- Przemyślane, czyli takie, które ściśle dotyczą branży lub produktu. Należy pamiętać, że pole tekstowe one page zdecydowanie ogranicza rozbudowane przemyślenia. Na witrynie tego typu nie ma miejsca na upychanie słów, które będą podobać się Google. Chcąc zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarek trzeba dobierać frazy z rozmysłem i trafnie.
- Ograniczone, czyli nie rozbudowane frazy kilku słów, ale hasła, które dokładnie trafiają w specyfikę działalności i potrzeby klientów;
- Jakościowe, czyli interesujące, budzące zainteresowanie i przyciągające użytkowników, a jednocześnie merytoryczne i w pełni odpowiadające na pytania klientów.
Prostota witryny one page budzi zainteresowanie i chętnie się do niej wraca pod warunkiem, że pozycjonowanie stron one page skupia uwagę na ważnym czynniku, jakim są słowa kluczowe. Można więc pozyskiwać rzesze odbiorów, a także zdobywać przewagę nad konkurencją, jeśli znajdzie się odpowiednie słowa. W jaki sposób?
Warto korzystać z wyszukiwarek internetowych, oraz narzędzi podpowiadających wartościowe słowa kluczowe, na przykład https://answerthepublic.com/.
Porządek nie chaos, czyli pozycjonowanie one page wprowadzające sekcje
Chcąc zatrzymać klienta na stronie jak najdłużej, trzeba go zachęcić. W jaki sposób? 87% odbiorów to wzrokowcy do których trafiają obrazy, ale i sam układ treści. Jeśli widok strony będzie chaotyczny, użytkownik szybko zrezygnuje z poszukiwań treści, które go interesują, nawet jeśli te są atrakcyjne.
Chcąc przyciągać uwagę klienta warto stosować:
- tematyczny podział strony, gdzie każdy dział będzie widocznie obrazował zagadnienie;
- stosowanie anchor tekstów, czyli odsyłaczy, które przeniosą odbiorcę do pożądanych tematów;
- spis treści lub menu, które wskaże klientowi, w którym miejscu znajdzie temat, którego poszukuje.
Pozycjonowanie one page – tytuł i opis
Jeden element może zdecydować o pozycji one page w wynikach wyszukiwania. Jaki? Meta Title może zachęcić klienta do „kliknięcia” lub „przejścia” obok niego obojętnie. Oprócz tego, trafność tytułu, który ma się pojawiać w wynikach wyszukiwania, skutkuje jego miejscem na liście. Zauważony przez algorytmy Google’a oznacza zauważalność przez odbiorców. Zaraz za tagiem title, stoi meta description, czyli krótki opis, dzięki któremu można „zwabić” klientów na swoją stronę. W jaki sposób? Dobrze dobrane słowa kluczowe i korzyść, płynąca z odwiedzenia właśnie tej witryny na pewno zadecydują o dużej ilości kliknięć.
Nagłówki, które zwracają na siebie uwagę
Strona one page jest dobrym miejscem do stosowania nagłówków. Dlaczego? Ciąg tekstu, który jest pisany w jednym polu tekstowym, aż się prosi o zmianę czcionek i krzykliwe hasła, w których odnajduje się potrzeby lub poszukuje odpowiedzi na pytania. Podział na bloki stwarza idealne warunki do tego, aby każda sekcja wyróżniała się przyciągającym nagłówkiem, najlepiej zawierającym słowa kluczowe, które wpływają na pozycjonowanie stron one page.
Pozycjonowanie one page a responsywność
Można zdobyć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż, dzięki prowadzeniu strony typu one page, która jest odpowiedzią na czasy, w których dominuje wszechstronna elektronika. Dlaczego?Widoczność strony na urządzeniach mobilnych często decyduje o jej poczytności lub powtórnych wejściach przez użytkowników. 49% internautów przegląda strony internetowe poza miejscem stacjonarnym, czyli w pociągach, na przystankach lub kawiarniach, korzystając z tabletów lub smartfonów. Prostota i minimalizm one page dobrze wyglądają i łatwo się czytają, co oznacza, że przyciągają klientów i generują zyski. Chcąc mieć pewność, że odbiorcy mogą w wygodny sposób korzystać ze strony na urządzeniach mobilnych, warto sprawdzić jakość responsywności na https://search.google.com/test/mobile-friendly.
Pozycjonowanie landing page – kluczowy czas ładowania
Chcąc zapewnić sobie zyski i wysokie pozycje w rankingach wyszukiwarek, warto skupić się na czasie ładowania strony. W przypadku witryn typu one page jest to dość utrudnione, ponieważ spory obszar roboczy często zachęca administratorów do ładowania dużej ilości zdjęć. Te z kolei (szczególnie dobrej jakości), spowalniają proces oglądania w pełni załadowanej strony. Co zatem wybrać? Szybka, ale uboga witryna czy wolny skład kolorowych grafik? Pozycjonowanie one page sugeruje, aby starać się zamieszczać zdjęcia o wadze mniejszej niż 100KB, a sama strona nie powinna przekraczać 2MB. Te optymalne parametry mogą zapewnić lekkość pracy serwera, a tym samym płynność ładowania i przyjemność z czytania.
Sprytny trick – off-site
Kluczowym elementem pozycjonowania (w ogóle) jest link building, czyli lokowanie linków, przenoszących do stron wewnętrznych lub zewnętrznych. Dlaczego? Linkowanie wewnętrzne podnosi profesjonalizm sprzedawcy, ponieważ odbiorca wie, że zakres publikowanych treści jest bogaty. Oprócz tego link building to otwarcie furtki do szerszej ilości słów kluczowych, to z kolei jest dobrze postrzegane przez Google’a.W przypadku one page, linkowanie wewnętrzne jest niemożliwe, ponieważ strona nie posiada zakładek. Można jednak zachęcić odbiorów do czytania treści zewnętrznych, dzięki off-site. Odwołania do własnego bloga lub stron producentów są bardzo pożądane.
Podsumowanie
Można osiągnąć sukces, wypromować markę i zarabiać pieniądze, nawet jeśli ma się do dyspozycji obszar tylko jednej strony! Narzędzia służące pozycjonowaniu one page potrafią skutecznie zaprowadzić firmę na najwyższe szczyty wyników wyszukiwania udowadniając, że niewielka ilość treści nie oznacza słabej jakości.