Jak skutecznie reklamować swoją stronę internetową?
Wiele przedsiębiorstw boryka się z problemem małej ilości zapytań ze swojej strony internetowej. Z czego to tak naprawdę wynika? Jak zwiększyć popularność naszego serwisu internetowego? Na te pytania odpowiem właśnie w tym artykule. Zapraszam do lektury.
Dlaczego moja strona internetowa nie przynosi zysku?
– Nieprzemyślana strona internetowa – zadaj sobie jedno ale naprawdę ważne pytanie, „Czy określiłem/am na samym początku jaki cel powinna realizować moja nowa strona internetowa?”, jeżeli nie założyliśmy celu to możemy być pewni, że sama witryna nie będzie nam użyteczna i w tym momencie jedynym rozwiązaniem jest stworzenie innej – nowej, która ma postawiony cel od samego początku. Kreować wizurek firmy poprzez przemyślaną stronę internetową jest naprawdę dobrym krokiem do stawania się mocniejszym rywalem na rynku Polskim i zagranicznym.
– Brak marketingu internetowego – sama strona internetowa w sieci to nie wszystko, niestety „konkurencja nie śpi” i codziennie podejmują jakiś kroki aby być wyżej w wyszukiwaniach niż ty, zatem co robić? Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie marketingu strony internetowej specjalistą na przykład nam. Dzięki odpowiednim działaniom pozycjonerskim twoja strona będzie nabierać mocy z miesiąca na miesiąc, ale żebyś odczuł rezultaty to odpowiednio skonfigurujemy płatne reklamy Google, dzięki nim będziesz pozyskiwał nowych większych klientów z dnia na dzień.
Dlaczego moja strona internetowa nie przynosi zysku? c.d.
– Brak dostosowania do potrzeb grupy docelowej – jak opisałem wyżej, przemyślana strona internetowa to klucz do sukcesu, jednak do tego dochodzą elementy UX designu, których celem jest określenie do jakiej grupy odbiorców powinna trafiać nasza strona internetowa i specjalistycznie do nich dostosować wszystkie elementy na stronie internetowej. Załóżmy, że trafiamy do seniorów z naszą placówką do rozrywek dla osób starszych – dla takich użytkowników wszystko będzie większe czytelniejsze, pozbędziemy się zbędnych animacji, które mogą denerować/irytować naszych potencjalnych klientów. Dodatkowo specjalistycznymi narzędziami sprawdzimy, gdzie nasi użytkownicy klikają i ewentualnie gdzie się gubią, na tej podstawie możemy poprawić te elementy i doprowadzić do konwersji w postaci telefonu.
Jak zwiększyć popularność naszego serwisu internetowego?
Pamiętajmy, że narzędzia jakie dobieramy do marketingu naszej firmy muszą być zawsze dostosowane do potencjalnych klientów. Przez ostatnie lata najbardziej popularne jest tzw. „Pozycjonowanie” – SEO, jednak to nie jest jedyna skuteczna forma marketingu internetowego.
Media społecznościowe
Bardzo wiele przedsiębiorstw rezygnuje z samego pozycjonowania w wyszukiwarce Google na poczet mediów społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Jak dobrze wiemy, popularność powyżej wymienionych portali jest naprawdę ogromna i łączy miliony ludzi, którzy lubią się dzielić swoimi przemyśleniami czy też fascynacjami i nowinkami technicznymi. Wśród tych odbiorców na pewno znajdziemy swoich klientów a dotrzeć do nich możesz właśnie dzięki dodawaniu wartościowych informacji w odpowiednich grupach np. firmy zajmujące się sprzedażą artykułów wędkarskich znajdą rzeszy zainteresowanych klientów na grupach wędkarskich, wystarczy zamieścić informację o zniżkach np. na profesjonalne kołowrotki czy spławiki.
Płatne reklamy Google
Kolejną skuteczną formą reklamy są płatne reklamy Google, jak sama nazwa wskazuje trzeba zainwestować w nie pewien budżet miesięcznie jednak efekt w postaci ruchu na stronie jest murowany. Warto samą konfigurację takiej reklamy powierzyć profesjonalistą, ponieważ samo kreowanie takiej reklamy musi być poparte wiedzą o zachowaniach użytkowników. Jak to wygląda w praktyce? Określamy budżet np. 300 zł miesięcznie i dzięki temu budżetowi wyświetlamy się w wyszukiwarce w sekcji reklamy czyli na samym początku wyszukiwań. Płacimy sam kliknięcia w link prowadzący do naszej strony internetowej, koszt takiego kliknięcia jest uzależniony od naszej konkurencji. Jeżeli mamy bardzo konkurencyjne frazy np. Pralki poznań, to możemy się spodziewać, że za samo kliknięcie w nasz link pobierze nam znacznie więcej niż za frazę np. dobre pralki Poznań Winogrady. Jak mogłeś/aś zauważyć po wyszukaniu danej frazy są tylko 3 miejsca w sekcji reklam i są w niej tylko ci co są w stanie zapłacić określone stawki za bycie tam. Stawki się podnoszą na podstawie konkurencji – jeżeli masz ustawione, że za kliknięcie maksymalnie może ci pobrać 50 gr a konkurencja, że 1 zł to bardzo prawdopodobne, że będą nad nami w wyszukiwaniach.
Pozycjonowanie – SEO
Od wielu lat samo pozycjonowanie jest najbardziej popularną formą marketingu internetowego. Pozycjonowanie organiczne skupia się na dostarczani wartościowych treści dla wyszukiwarki oraz „windowaniu” wyznaczonych – wpisywanych przez użytkowników fraz kluczowych. Jeżeli chcemy być widoczni na frazę „Mycie okien poznań” – to pierwszą czynnością jaką powinien zrobić pozycjoner jest sprawdzenie konkurencji na tą frazę a następnie odpowiednie zoptymalizowanie treści. Co będzie optymalizowane? Najczęściej jest to zamienienie lub dopisanie pewnych fraz w treść tak aby wyszukiwarka skojarzyła właśnie usługę z lokalizacją. Warto pamiętać, żeby nie przesadzić z nasyceniem treści, jeżeli damy za dużo fraz to możemy się spotkać z przesyceniem co spowoduje spadki pozycji na frazy.
Pozycjonowanie – SEO c.d.
Oprócz redagowania i dopisywania treści pozycjonerzy powinny doprowadzać wartościowe linki do twojej strony internetowej. Czym jest link? Link jest to odnośnik, który znajduje się na zewnętrznym serwisie internetowym i prowadzi do naszej strony. Warto aby linki były sprowadzane tylko z tematycznych stron www np. jeżeli sprzedajemy pralki to nie chcemy linków z serwisu o naprawach samochodu.
Ostatnim elementem pracy pozycjonera jest optymalizacja techniczna strony internetowej, polega ona na odpowiednim dostosowaniu strony internetowej pod wymagania wyszukiwarki, zazwyczaj skupia się to wokół szybkości strony internetowej, ponieważ jest ona kluczowym elementem dla samego użytkownika a Googlu zależy przede wszystkim na użytkownikach.
Katalogi firm
Jest to bezpłatne działanie dlatego warto się nad nim zastanowić. Na samym początku prowadzenia swojej działalności warto zaistnieć w wielu katalogach firm, które skupiają firmy z danych dziedzin. Takie portale charakteryzują się niestety bardzo dużą konkurencją na tle innych firm. Jednak istniejąc wśród nich istnieje niewielka szansa, że potencjalny klient odezwie się do Ciebie z prośbą wycenę danej usługi. Dlatego najlepszym rozwiązaniem nie jest pozostanie tylko na jednym katalogu, lecz zareklamowaniu się na co najmniej 30 z nich wtedy szansa na pozyskanie naszego klienta rośnie radykalnie do góry.
Podsumowanie
Jeżeli szukasz firmy, która zaprojektuje Ci nowoczesną i przemyślaną stronę internetową a także zadba o aspekty marketingu internetowego to trafiłeś/łaś w odpowiednie miejsce. Zapraszam do kontaktu mailowego: biuro@b-ciachurski.pl i dziękuję za zapoznanie się z artykułem. Posiadasz własne zdanie lub popierasz moje? Zostaw komentarz a na pewno odpowiem.