Jak szybko wypozycjonować stronę w Google?

W celu dokładnego objaśnienia mechanik szybkiego pozycjonowania stron, rozpocznijmy od podstaw czyli czym tak naprawdę jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to zbiór działań mający na celu zwiększyć widoczność serwisu w wyszukiwarce Google, a dzięki temu sprowadzić ruch na stronę. Na widoczność strony internetowej wpływają czynniki wewnętrzne tzw. Onsite i zewnętrzne czyli tzw. Offsite.

Szybkie pozycjonowanie strony – co warto zrobić?

Wśród czynników wewnętrznych możemy wyróżnić takie elementy jak:

Meta tagi – kluczowy element dla robotów wyszukiwarki Google, ponieważ to one określają co będzie znajdować się na danej podstronie

Unikalność i poziom nasycenia treści frazami kluczowymi – to na jakiej pozycji będzie widniała twoja strona internetowa, w dużej zależne jest od ilości i jakości treści. W oczach wyszukiwarki Google, im serwis bardziej wyczerpuje temat tym lepiej, do tego dochodzi taki parametr jak nasycenie frazami kluczowymi – czyli odpowiednia ilość słów kluczowych w całej treści adekwatna do konkurencji z top 10.

Nagłówki – Nagłówki informują zarówno użytkownika jak i robota wyszukiwarki co będzie znajdować się w poniższej sekcji. Dla wyszukiwarki, równie kluczowa jest hierarchia nagłówków, czyli warto zadbać, żeby zaczynały się od <h1> i schodziły w schematycznie w dół (nagłówek <h1> powinien występować tylko raz na serwisie – określa on podobnie jak meta title, co się będzie znajdować na stronie)

Linkowanie wewnętrzne – warto zadbać, aby nasz serwis internetowy miał intuicyjną nawigację, która w prosty sposób pomoże przemieszczać się użytkownikowi po serwisie. W przypadku robotów wyszukiwarki istotne jest, aby linki prowadzące do oferty były na odpowiedni „anchor” czyli słowo jakie będzie nas przenosić dalej.

Poprawność kodu HTML – Jest to poprawność strony zgodna ze standardami W3C, poprawność swojej strony internetowej możesz sprawdzić tutaj: https://validator.w3.org/

Stosunek treści do kodu – Podczas projektowania nowej strony warto zadbać, aby ilość kodu nie „puchła” w obliczu treści – niestety takie sytuacje mają miejsce w przypadku popularnych page builderów

Atrybuty obrazków (Alty) – Każda grafika na stronie powinna posiadać swój podpis alternatywny, widziany tylko dla robotów wyszukiwarki (i osób niewidzących), podpis alternatywny ma wprost mówić co jest na danej grafice.

Wśród czynników zewnętrznych możemy wyróżnić takie elementy jak:

Link Building – zdobywanie wartościowych linków z zewnętrznych tematycznych serwisów

Mapki Google – bardzo przydany element w pozycjonowaniu lokalnym, strona internetowa może pojawić się nad wszystkimi organicznymi wynikami na mapie.

Social Media – Działania w mediach społecznościowych nie mają bezpośredniego wpływu na szybkie pozycjonowanie. Jednak rozpowszechniają one markę, przez co jest zwiększona szansa, że ludzie będą szukać twojej firmy poprzez BRAND (nazwę) a to znak dla wyszukiwarki, że ludzie chcą widzieć wyniki z twoimi usługami.

Guest Blogging – Wpisy gościnne, zazwyczaj z linkiem do zewnętrznego serwisu

Wiek domeny – Czas jaki „żyje” dana domena, jest niezwykle cenny, ponieważ dzięki niemu i odpowiednim działaniom, serwis internetowy otrzymuje pewnie autorytet w „oczach” wyszukiwarki

Konkurencja – Najważniejszy element w każdej branży, czyli co takiego robi konkurencja, że są na pierwszym miejscu.

Jak szybko wypozycjonować stronę internetową?

Tutaj na starcie musimy określić pewną zmienną jaką jest „szybkość”, ponieważ w każdej branży jest ona inna. Zadowalające efekty możemy uzyskać przy dużym natężeniu prac na stronie takich jak dodawanie wartościowych treści, całościowa optymalizacja serwisu (na podstawie wyżej wymienionych punktów) i dodatkowo działać zewnętrznie w postaci zdobywania wartościowych linków i social media w celu rozpowszechnienia marki. Jednak przed podjęciem takich działań, warto się zastanowić na jakie słowa kluczowe chcemy, aby wyświetlała się nasza strona internetowa. Jeżeli mamy nowy serwis to warto podjąć się na początek prostszych fraz, które dostarczą ruch na stronie i zapytania, a w między czasie walczyć o te z największą pulą wyszukiwalności. Ruch na stronie to najważniejszy aspekt pozycjonowania stron i warto o nim myśleć od samego początku.

Poniżej przedstawiamy projekt pozycjonowania sklepu internetowego, który można podpiąć pod tzw. szybkie pozycjonowanie sklepu

szybkie pozycjonowanie w google

Powyżej widzimy przykład pozycjonowanego przez nas (od początku) sklepu internetowego z figurkami Gloryshop.

Jest to przypadek w którym mamy świeżą domenę bez żadnej historii i mocną konkurencję. Pracę rozpoczęliśmy od dokładnej analizy konkurencji, następnie przeszliśmy do optymalizacji sekcji meta tagów i wdrożenie wartościowych treści na serwis, w między czasie cały czas pozyskiwaliśmy wartościowe tematyczne linki. Jak widzimy pierwsze efekty ruchu, pojawiły się dopiero po 3/4 miesiącach w tak konkurencyjnej branży i dalej zaczęły dynamicznie rosnąć wraz z dalszymi optymalizacjami technicznymi serwisu.

Bardzo ważnym elementem całego pozycjonowania jest prowadzenie tematycznego bloga, który dostarcza stale wartościowych informacji dla wyszukiwarki i użytkowników, sprawdza się on przypadku dużej większości branży.

Sklep Gloryshop jest cały czas rozwijany o nowe produkty i artykuły blogowe, dzięki czemu „rośnie na sile” jak widzimy, ciągła rozbudowa serwisu ma kluczowy wpływ na końcowy wynik. Jeżeli uważasz, że twój serwis wyczerpał temat, to warto wybrać większe miejscowości i utworzyć dedykowane podstrony ofertowe pod nie w celu zdominowania większych obszarów.

szybkie pozycjonowanie stron

Od czego zależy szybkość pozycjonowania strony internetowej?

Szybkość w jakiej osiągniemy zadowalające efekty jest wprost zależna od budżetu. Im większy jest budżet na działania i analizy, tym prawdopodobieństwo dostania się wysoko na konkurencyjne frazy jest znacznie większa. Często słyszy się, że agencja wy pozycjonowała mnie za 300 zł miesięcznie w 3 miesiące, warto się zastanowić w takim razie jak to się udało osiągnąć tak szybko i czy frazy na jakie pozycjonujemy serwis są faktycznie wyszukiwalne przez ludzi.

Najprościej jest sprawdzić frazy, bezpłatnym na 2 tygodnie narzędziu Senuto: https://www.senuto.com/

A następnie przejść do narzędzia Google Search Console i sprawdzić jaki jest faktyczny ruch na stronie internetowej. Jeżeli jest on bliski 0 to zdecydowanie agencja pozycjonuje nasz serwis na nie wyszukiwalne frazy.

Pozycjonowanie stron niezgodne z zasadami – Black Hat SEO

W ubiegłych latach dużo się słyszało o nielegalnych praktykach szybkiego pozycjonowania i karach jakie niosą wraz z ich prowadzeniem. Oczywiście nie chodzi tutaj o kary finansowe, tylko o kary algorytmiczne czyli dynamiczny spadek widoczności strony praktycznie do zera lub całkowitego wykluczenia strony z wyników wyszukiwania.

Dziś rzadziej spotykane kary dalej są osiągalne poprzez spamowanie linkami z zagranicznych spamerskich serwisów – takie linki można zakupić na allegro w cenie 50 zł za 10 tys. linków – zdobywane przez pozycjonerów linki są zawsze w pewien sposób bardziej wartościowe, ponieważ wcześniej serwisy są analizowane pod kątem wartości w oczach wyszukiwarki Google.

Pewnie zadasz pytanie ale jeżeli mają taką świadomość to po co robią takie działania? Otóż wyszukiwarka Google cały czas się rozwija i często popełnia błędy, spamując profil linkowy i same treści na stronie istnieje bardzo niewielka szansa, że Google przez pewien okres będzie wyświetlał nasz serwis na pierwszych stronach wyników, po czym wyrzuci nas z sieci.

Agencja Display – Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron internetowych

Jako agencja działamy na rynku polskim od wielu lat a na swoim koncie mamy wiele (z sukcesem) zrealizowanych projektów dotyczących tego, jak szybko wypozycjonować stronę. Decydując się na nas zagwarantujemy ci komplet działań SEO, które zwiększy widoczność twojej strony w sieci a co za tym idzie sprowadzi wartościowy ruch na stronę.