Jak wybrać firmę pozycjonującą?

Poczucie winy i gniew. Zmarnowany czas, pieniądze i energia. Czy te odczucia kojarzą Ci się ze zerwaniem umowy z agencją SEO? Pamiętam klienta, który przyszedł do nas w zeszłym roku z okropną historią działań SEO. Po dwóch latach właściciel firmy w końcu postanowił zakończyć umowę.

(Nie)wiarygodne SEO wielu agencji

Jego poprzednia firma pozycjonująca nie przesyłała raportów, nie zdobywała linków zewnętrznych, nie wykonała szczegółowej optymalizacji. A brała stały, co prawda niski, abonament. Dopiero audyt SEO, który wykonaliśmy, pokazał, że praktycznie nic nie było robione. Kilkanaście tysięcy złotych netto zmarnowane. A mógł tego wszystkiego uniknąć, gdyby na początku wybrał wiarygodną, godną zaufania firmę SEO. Problem polegał na tym, że po prostu nie wiedział, jak jej szukać.

Jeśli jesteś na tej samej łodzi, masz szczęście. Poniżej znajduje się przewodnik na temat wyszukiwania i wyboru rzetelnej agencji SEO. W artykule znajdziesz informacje, czego powinieneś szukać, czego unikać czy też, jakie pytania zadawać. Poznasz także standardy, które należy ustalić od samego początku.

Jeśli nie chcesz już płacić firmie zajmującej się SEO, oto kilka rzeczy do rozważenia. To nie jest tak, że każda firma jest zła. Są niezwykle skuteczne, lecz trzeba ich poszukać i je sprawdzić. Zatrudniając dobrą agencję od pozycjonowania w celu poprawy swojej obecności w Internecie, ostatecznie zyskujesz:

  • Więcej czasu na skoncentrowanie się na prowadzeniu swojej firmy,
  • Ulepszoną stronę internetową i skuteczniejszy UX,
  • Poprawione rankingi w wyszukiwarkach takich jak Google,

Pamiętaj, że niektóre agencje mogą Ci pomóc w czymś więcej niż tylko SEO. Zawsze warto wybrać firmę, która może Ci również zapewnić: content marketing czy też kampanie w Google Ads. Zatrudniając odpowiednią firmę do wykonania tej złożonej pracy, możesz skoncentrować się na prowadzeniu firmy, zamiast próbować nauczyć się algorytmów SEO i najlepszych praktyk.

5 porad dotyczących wyboru niezawodnej firmy SEO

Skąd wiesz, która firma może uzyskać najlepsze wyniki? Aby zawęzić wyszukiwanie, skorzystaj z pięciu poniższych wskazówek, które pomogą Ci znaleźć partnera odpowiedniego dla Twojej firmy.

WSKAZÓWKA NR 1 – WYRAŹNIE OKREŚL SWOJE CELE SEO

Aby znaleźć odpowiedni zespół do pracy, najpierw musisz dowiedzieć się, które obszary swojej obecności online chcesz poprawić. Możesz potrzebować zupełnie nowej strony lub SEO aktualnej. Jeśli nie masz pewności, które obszary musisz poprawić, wykonaj analizę marketingową.

Dobra agencja SEO będzie dysponować danymi potrzebnymi do udowodnienia, na których obszarach najlepiej się skupić.

WSKAZÓWKA 2 – ZNAJDŹ FIRMĘ SEO, KTÓRA ANALIZUJE DANE

Aby znaleźć najlepsze rozwiązania dla swojej firmy, będziesz chciał skorzystać z firmy SEO, która może śledzić i mierzyć wszystkie dane Twojej firmy. Obejmuje to wszystkie konwersje – rozmowy telefoniczne, formularze kontaktowe, wizyty w witrynie, badanie ruchu i linków.

Aby wybrać odpowiednie strategie biznesowe dla swojej firmy, ważne jest, aby decyzje były podejmowane na podstawie wyników, a nie instynktów.

WSKAZÓWKA 3 – UZYSKAJ CASE STUDY I REFERENCJE

Najlepszy sposób na uzyskanie obiektywnych opinii o firmie? Recenzje! Jednym z najlepszych sposobów na znalezienie renomowanej agencji jest przeczytanie ich opinii i recenzji online. Często znajdziesz te opinie, odwiedzając witrynę firmy lub szukając ich na stronach takich jak Google.

Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, zamów case study od agencji, dzwoniąc do nich lub przesyłając formularz online. To świetny sposób, aby zobaczyć, do czego zdolna jest agencja. Innym świetnym sposobem na poznanie agencji jest prośba o referencje. Renomowana agencja powinna być w stanie skontaktować Cię z obecnym klientem, abyś mógł z nim porozmawiać o jego doświadczeniu i poziomie zadowolenia.

WSKAZÓWKA 4 – ZAPLANUJ KONSULTACJE

Niezależnie od tego, czy znajdujesz się o jedną przecznicę od firmy SEO, czy setki kilometrów w całym kraju, zawsze możesz poprosić o konsultację. Najprawdopodobniej agencja od pozycjonowania z przyjemnością przeprowadzi badania dotyczące Twojej branży i przeprowadzi Cię przez kilka strategii, które zastosowali wobec poprzednich klientów. Konsultacja pomoże Ci poznać typ ludzi w ich zespole oraz poziom pasji i kreatywności.

Ważne jest budowanie relacji zaufania z agencją SEO, więc wykorzystaj to jako okazję do sprawdzenia, jak dobrze się rozumiecie. Czy rozumiesz wszystko, co oni wyjaśniają? Jaka jest ich postawa? Czy oni to doceniają? Czy wydają się pasjonować swoją pracą? Nadszedł czas, aby zadać im konkretne pytania!

WSKAZÓWKA 5 – OKREŚL SWÓJ BUDŻET SEO

Zanim zainwestujesz w usługę, na którą Cię nie stać, nie zapomnij zaplanować budżetu z wyprzedzeniem. Dobrze jest wcześniej zapytać o oferty pakietowe i przedziały cenowe, aby sprawdzić, czy usługa jest w twoim przedziale cenowym. Większość firm SEO będzie miało do wyboru wiele pakietów miesięcznych, które powinny ułatwić Ci życie. Gdy przyjdzie czas na wybranie oferty pakietu, powróć do pierwotnego celu, aby zobaczyć, który pakiet doprowadzi Cię do celu (Wskazówka nr 1).

Najważniejsze błędy, których należy unikać przy wyborze firmy zajmującej się SEO

Czasami łatwiej jest wiedzieć, czego należy unikać, niż tego, czego należy szukać. Poniżej znajduje się pięć najważniejszych błędów, których należy unikać przy wyborze firmy SEO:

Oferta SEO nie musi być piękna. Twoi rodzice powinni Cię nauczyć, by nie oceniać książki po okładce, więc dlaczego właściciele firm zakochują się w krzykliwych prezentacjach handlowych? Za pięknymi grafikami i tekstami rzadko kryje się rzetelna praca.

SEO to nie jest ,,tajemna wiedza”. Nie ma czegoś takiego w SEO. Jest bardzo dobrze udokumentowane, jak odnieść sukces w SEO. Tym, co odróżnia amatorów od ekspertów, jest doświadczenie i sukcesy. Wybór taniej agencji SEO. Dostajesz to, za co płacisz. Ile czasu poświęci agencja SEO za 300 zł. 3 godziny miesięcznie? Co można w tym czasie zrobić?

Wybór lokalnej firmy SEO tylko dlatego, że jest lokalna. Wspaniałą rzeczą w SEO jest to, że możesz to robić z dowolnego miejsca. Biorąc to pod uwagę, patrz dalej i szerzej. Być może na drugim końcu Polski jest firma, która robi robotę. Spójrz na studia przypadków firmy. Poczytaj ich artykuły blogowe.

Jak znaleźć najlepszą firmę SEO dla moich potrzeb?

Dobre pytanie. Bez względu na to, czy szukasz najlepszych lokalnych firm SEO dla małego biznesu czy potrzebujesz rozwiązania dla ogólnokrajowych przedsiębiorstw, wybór odpowiedniej agencji ma kluczowe znaczenie. Partnerstwo SEO jest długoterminowe, więc musisz mieć pewność, kogo wybierasz. Nie wszystkie agencje SEO lub content marketingowe spełniają swoje obietnice dotyczące większego ruchu, lepszych rankingów (uwaga: rankingi nie są prawdziwą miarą sukcesu ) i większej liczby potencjalnych klientów.

Unikaj agencji SEO, które obiecują:

  • Poprawę pozycji z dnia na dzień,
  • Podwójny ruch bez określenia dat,
  • Natychmiastowe konwersje,
  • Wszelkie prognozy ROI,

Jeśli chcesz takich obietnic, możesz je znaleźć – ale pożałujesz później, gdy wyniki nie są tym, na co się pisałeś.

Black Hat SEO – zabroń tego swojej agencji

Black hat SEO to tak zwane złe praktyki SEO, które próbują „zhakować” algorytm. Google karze witryny korzystające z tych technik, a cofnięcie szkód może zająć lata. Podsumowując: nie warto.

Jeśli ekspert SEO złoży jakiekolwiek gwarancje lub obietnice dotyczące wyników w X czasie, uruchom krytyczny stosunek. 

Te działania świadczą o tym, że agencja pozycjonerska robi to źle:

Kupuje mnóstwo linków z przypadkowych, gównianych stron internetowych Korzysta z programu komputerowego do generowania setek stron śmieci z linkami Korzysta ze zduplikowanych lub kradzionych treści

Zalecamy współpracę z wiarygodną firmą SEO, która może pomóc w uporządkowaniu Twojej witryny. Nie ryzykuj banem od Google. O co zapytać każdą firmę SEO przed zleceniem działań?

Zanim wybierzesz jedną z listy firm SEO w Polsce, zapoznaj się z nią. Zapytaj o przykłady case study, które dowodzą sukcesu w Twojej branży.

Odpowiedz sobie na poniższe pytania:

  • Co jest w mojej obecnej umowie? Ponownie przeczytaj umowę. Co obejmuje? Kiedy się skończy?
  • Jaki jest proces wypowiedzenia? Czasami umowy mają datę końcową lub opłatę za anulowanie przed upływem określonego czasu.
  • Jak agencja SEO będzie się komunikować i jak często? Ustal wcześniej oczekiwania komunikacyjne. W przeciwnym razie będziesz rozczarowany.
  • Czy masz pełny dostęp do swoich kont Google Analytics / Search Cosnole oraz domeny? Warto wiedzieć, kto ma dostęp do FTP, CMS, i narzędzi Googlowskich.
  • Czy będziesz właścicielem zaplecz? Wiele firm SEO ma w swoich umowach wbudowane klauzule własności witryny. Na przykład niektóre będą budować „bezpłatne” strony internetowe, ale jeśli wcześniej wypowiesz, tracisz do nich wszelkie prawa.
  • Czy firma pozycjonująca zapewnia wyniki? Wiarygodna firma SEO tego nie robi. Ze względu na niepewność algorytmu nie można zagwarantować efektów. Jeśli rozmawiasz z agencją, która to robi, musisz wycofać się z rozmów jak najszybciej!
  • Jakie umowy, budżety i pakiety są dostępne? Budżet powinien zależeć od punktu początkowego, celów, otoczenia konkurencyjnego i wewnętrznych możliwości. Jeden pakiet nie pasuje do wszystkich – nie ma rozwiązań uniwersalnych.
  • Jakie są wszystkie Twoje opłaty? Upewnij się, że znasz każdy aspekt, w jaki sposób będziesz płacić za SEO. W przeciwnym razie możesz mieć wstrzymaną pracę, ponieważ nie zapłaciłeś na czas.