Jak zoptymalizować stronę internetową? SEO krok po kroku

W XXI wieku promocja strony internetowej nie może być oparta wyłącznie na mediach tradycyjnych. Telewizja, radio, gazety – są to środki przekazu, w których coś proponujesz, lecz nie docierasz do klientów wstępnie zainteresowanych Twoimi usługami / produktami. A Ci w większości poszukują firm w Google. Najskuteczniejszą ze strategicznego punktu widzenia inwestycją w biznes jest SEO, czyli regularna praca na rzecz rozwoju Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Przeczytaj, co to jest optymalizacja SEO i jak ważna jest dla pozycjonowania.

Co to jest SEO?

SEO to akronim angielskiego search engine optimization. Oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Na ten proces składa się szereg działań wewnątrz (kod) oraz na stronie internetowej (on-site), które zmierzają do tego, by jak najtrafniej odpowiadała na potrzeby odbiorców w danym zakresie tematycznym (topical authority). Dzięki działaniom SEO witryna internetowa osiąga lepsze pozycje fraz kluczowych w wynikach organicznych Google. Jeśli zapytasz – ,,co to jest SEO”, odpowiem, że to działania związane z poprawą kodu źródłowego, dostarczeniem wysokiej jakości contentu, zadbaniem o mobilność czy też szybkość strony internetowej. Oczywiście nie są to wszystkie elementy, nad którymi pracujemy. O kolejnych przeczytasz w dalszej części artykułu.

Oczywiście istnieje więcej wyszukiwarek internetowych, lecz według najnowszych badań StatCounter GlobalStats, to 98,58% polskich użytkowników Internetu korzysta właśnie z wyszukiwarki Google. Dlatego też optymalizacja strony internetowej pod aktualne wymogi gigantów z Mountain View jest priorytetem dla rozwoju rodzimych serwisów internetowych. Wszelkie wytyczne od firmy Google zostały zawarte w poradniku SEO. To punkt wyjścia dla wszystkich webmasterów, czyli osób opiekujących się daną stroną / sklepem www.

SEO a pozycjonowanie

Jeżeli chodzi o pojęcia: SEO i pozycjonowanie, pojawia się problem nomenklatury. W Polsce utarło się, by używać tych pojęć zamiennie, jako synonimy. SEO to u nas nazwa całej branży, a pozycjonowanie to usługa, którą sprzedają agencje SEO w ramach b2b.

W istocie jest inaczej. SEO to jak wspomnieliśmy optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. To działania stricte związane z pracą na stronie internetowej. Pozycjonowanie natomiast to pojęcie szersze. Oznacza proces windowania Twojej strony internetowej w Google. Składa się na niego SEO, analityka internetowa oraz działania off-site poza stroną, czyli link building oraz content marketing.

Link building to zamieszczanie linków do Twojej witryny www na innych domenach (forach, blogach, portalach ogłoszeniowych). Celem jest zwiększenie rangi strony www w oczach Google. Każdy link to oddany głos na rzecz Twojej witryny internetowej. Content marketing polega natomiast na dystrybucji rozbudowanej treści wysokiej jakości, która również przynosi bardzo wysokiej jakości linki.

Podsumowując kwestię nomenklatury:

Pozycjonowanie = SEO + Off-site + Analityka internetowa

Na czym polega optymalizacja SEO?

Na optymalizację strony internetowej składa się wiele elementów. To w dużej mierze poprawa technicznych aspektów funkcjonowania witryny. Aby skutecznie przeprowadzić te procesy, należy dobrze znać zasady semantycznego html. Dobrze jest również dysponować podstawami CSS oraz PHP. Jak widać praca specjalisty ds. SEO wiąże się nieco z pracą programistyczną.

Z reguły, w większych agencjach SEO, pracownicy odpowiedzialni za SEO zlecają trudniejsze aspekty techniczne działowi developerskiemu.

Warstwa tekstowa

Tutaj mamy dwa warianty działania. Pierwszy występuje wtedy, gdy agencja interaktywna tworzy stronę internetową z myślą o jej dalszym pozycjonowaniu. Na etapie projektu dział SEO powinien zacząć tworzyć odpowiednie treści pod stronę główną oraz dalsze zagnieżdżenia.

Druga sytuacja to poprawa aktualnego stanu rzeczy. Prace optymalizacyjne polegają wtedy na wydłużeniu treści, uzupełnieniu brakujących teksów na podstronach (eliminacja thin content) czy też dosyceniu fraz kluczowych.

Podsumowując, treści muszą być: rozbudowane, unikalne, sformatowane, nasycone frazami kluczowymi, zawierające elementy graficzne / video.

Architektura strony www

Czasem jest tak, że Twoja strona internetowa wymaga wielu istotnych zmian w samej strukturze. Dlaczego tak się dzieje? Twórcy stron internetowych z reguły zwracają uwagę na to, co jest ładne, lecz nie biorą pod uwagę elementów SEO. Optymalizacja strony internetowej polega w tym zakresie na zmianie elementów nawigacji i architektury informacji. W istocie zmiana położenia elementów często wiąże się z poprawą konwersji. Do tego typu testów polecanym narzędziem jest Google Optimize, dzięki któremu możemy wykonać testy A/B i wybrać takie ułożenie strony, które będzie najskuteczniejsze.

Aspekty techniczne i wizualne

Optymalizując stronę internetową, dbamy nie tylko o techniczne elementy SEO, ale również o wizualne aspekty UX. Dlatego też coraz częściej mówimy o zjawisku SXO, czyli połączeniu dostosowania strony pod wyszukiwarki z optymalizacją użyteczności witryny pod odbiorcę. W ramach technicznych działań poprawiamy między innymi: meta dane, szybkość strony, responsywność oraz sprawdzamy np. poprawność formularzy.

Analiza profilu linkowego

Co to SEO – zapytasz. To także audyt wszelkich linków wewnętrznych, ale i też zewnętrznych. Linkowanie wewnętrzne to wszelkie odnośniki w ramach danej domeny. Zalicza się do nich linki z menu górnego, treści, menu boczne, grafiki, breadcrumpsy itd. Pomagają one robotom Google w indeksacji zasobów strony, ale także wzmacniają proces pozycjonowania na frazy kluczowe z wewnętrznych anchor textów.

Analizę linków zewnętrznych, choć należą one do działań off-site, również powinna wykonać osoba odpowiedzialna za SEO. Tylko tematyczne odnośniki zewnętrzne, spójne z treściami na stronie, mogą pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej.

Content, czyli treści

Google jest wyszukiwarką tekstową. I to właśnie treści pisane mają coraz większą wartość w procesie pozycjonowania. Dobre SEO aktualnie powinno opierać się na dostarczaniu wysokiej jakości, obszernych i odpowiadających na pytania poradników. Dzięki temu można uzyskać znakomity ruch z dłuższych,bardziej precyzyjnych zapytań – pozycjonowanie long tail. W ramach optymalizacji strony pod kątem SEO analizujemy dotychczasowe teksty. W razie potrzeby tworzymy nowe bądź rozbudowujemy dotychczasowe. Wszystko to realizujemy na podstawie analizy danych z narzędzi m.in.: Google Search Console, Ahrefs oraz Surfer SEO, aby wplatać w nie frazy kluczowe, które są często wpisywane. Dbamy również o to, by treści te miały odpowiednią architekturę i były zgodne z semantyką html.

Optymalizacja strony internetowej krok po kroku

Poniżej przedstawiamy schemat standardowej optymalizacji strony internetowej. Musisz mieć jednak na uwadze, że te czynności mogą się zmieniać w zależności od skali działań. Inaczej podejdziemy do strony o charakterze lokalnym, inaczej do sklepu internetowego, a w inny sposób do serwisu korporacyjny. Niemniej trzon zawsze pozostaje taki sam.

Audyt SEO

Pierwszą czynnością, którą wykonujemy, jest audyt SEO. To analiza Twojej strony lub sklepu internetowego. Analizujemy mocne i słabe strony domeny. Pozytywne elementy przydadzą nam się, by spotęgować sprawdzone działania. Negatywne natomiast to lista rzeczy do zmiany. Audyt SEO wykonujemy, by gruntownie przebadać stronę www jak lekarze ludzki organizm. Gdy wykryjemy choroby w kodzie, powiemy Ci o tym i zaproponujemy pakiet naprawczy.

Na optymalizację strony internetowej składa się wiele elementów. To w dużej mierze poprawa technicznych aspektów W ramach audytu SEO sprawdzamy i poprawiamy m.in.:

  • Tytuły i opisy stron – meta title oraz description;
  • Nagłówki h1-h6;
  • Adresy URL;
  • Użycie i nasycenie słów kluczowych;
  • Optymalizację grafik;
  • Dostępność strony dla robotów;
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
  • Mobilność strony www;
  • Szybkość wczytywania strony;
  • Elementy UX;
  • Widoczność w Google
  • Treści;
  • Dane strukturalne.

Dostępność strony dla robotów

Drugim krokiem, jaki należy poczynić, jest podpięcie do domeny narzędzi analitycznych: Google Analytics oraz Google Search Console. W tym drugim zobaczymy, jak czyta Twoją stronę robot Google. Na wielu stronach istnieje problem z wczytywaniem zasobów CSS oraz Java Script, które są zablokowane w pliku robots.txt. Najczęściej problem ten zauważam na stronach CMS Joomla!, która z założenia ma mnóstwo zasobów zablokowanych. Jednym z zadań specjalisty SEO jest odblokowanie tych zasobów.

Następnie, należy utworzyć plik sitemap.xml (za pomocą Screaming Frog, wtyczki bądź generatora), wrzucić go do głównego katalogu na serwerze FTP i dodać do Google Search Console. Pozwoli to na lepszą indeksację zasobów strony www przez roboty wyszukiwarek.

Dobór słów kluczowych

To jedna z najważniejszych czynności w ramach SEO. Warto poświecić jej tyle czasu, ile potrzeba. Wybór adekwatnych do prowadzonego biznesu oraz często wyszukiwanych fraz jest kluczowy dla całego późniejszego procesu pozycjonowania. Często niestety agencje SEO sprzedają pozycjonowanie mówiąc, że dane frazy są dla klienta świetne. A tak naprawdę nikt ich nie wpisuje. Pozycje są wysokie, ale nie ma ruchu. To nie fair. Rzeczowa agencja SEO powinna wykazać klientowi, ile miesięcznie razy potencjalni klienci wpisują określone wyrażenia kluczowe.

Do analizy słów kluczowych służą liczne narzędzia, takie jak: Planer Słów Kluczowych Google AdWords czy też Ahrefs, Senuto, Semstorm. Dobrym rozwiązaniem jest dobór częściowo fraz ogólnych (generycznych) oraz dłuższych z tzw. długiego ogona. Te drugie są łatwiejsze do pozycjonowania (dlatego warto o nie zadbać na początku, w oczekiwaniu na ruch z fraz trudniejszych) i osiąga się cele odpowiednimi artykułami blogowymi. Wysokie pozycje na wyrażenia kluczowe trudne uzyskuje się z czasem – konsekwentną pracą nad strona www oraz link buildingiem.

Przykład frazy generycznej – ,,SEO“.
Przykład frazy long tail – ,,Optymalizacja strony internetowej pod Google“.

Poprawa architektury strony

Po doborze optymalnych słów kluczowych, przechodzimy do planowania rozmieszenia treści. Często wiąże się to ze zmianą szaty graficznej strony internetowej. Tworzymy dodatkowe moduły na content, zmieniamy wygląd menu czy też stopki. Na tym etapie myślimy również o zwiększeniu konwersji poprzez dodanie buttonów z kontaktem bądź formularzy kontaktowych.

Mobilność strony

Po wprowadzeniu Mobile-first index, roboty Google w pierwszej kolejności indeksują wersję mobilną domeny. Dlatego tak istotne jest, by dostosować stronę do wszystkich urządzeń mobilnych (RWD). Responsywność strony można sprawdzić w tym narzędziu Google lub po włączeniu konsoli przyciskiem F12..

Kluczowe elementy do sprawdzenie w wersji mobilnej:

  • Elementy klikalne zbyt blisko siebie;
  • Za mała czcionka;
  • Treść szersza niż ekran;
  • Blokowanie zasobów CSS.

Optymalizacja SEO mobilnej wersji strony to również zadbanie, by użytkownik miał wszystko pod ręką – ikona telefonu czy wyszukiwarka powinny być nieodłącznymi elementami wersji mobilnych.

Rozbudowa / korekta / unikalność treści

Jak wspomnieliśmy, treści są aktualnie bardzo istotne w procesie promocji strony w wynikach naturalnych w Google. Jak zaczynamy pracę nad warstwą tekście? Najpierw sprawdzamy aspekt ilościowy. Rekomendujemy po 5000 znaków ze spacją na stronę główną i podstronach usługowych; co najmniej 3000 znaków w stronach kategorii oraz 2000 znaków na kartach produktowych w sklepach internetowych. Jeżeli ilość tekstu się zgadza, analizujemy unikalność treści poprzez narzędzie Siteliner. Po eliminacji duplikacji treści, rozbudowujemy teksty tam, gdzie jest ich zbyt mało. Podczas pisania, wykorzystujemy wcześniej dobrane słowa kluczowe. Dbamy również o odpowiednią strukturę oraz poprawność językową.

Meta dane

Po wykonaniu powyższych prac, możemy przystąpić do optymalizacji kodu. Zaczynamy od ustawienia unikalnych, chwytliwych i zawierających słowa kluczowe tytułów

Przekierowania 301 i eliminacja błędów 404

Kolejnym zadaniem podczas optymalizacji SEO, jest sprawdzenie unikalności adresu URL strony. Każda strona internetowa powinna być dostępna dla robotów Google oraz użytkowników sieci pod jednym adresem URL. Dlatego też, nasza strona internetowa dostępna jest wyłącznie pod adresem https://agencja-display.pl. Gdyby była dostępna pod wersją z http, bądź z www czy też /index.php / index.html, trzeba by było z tych wersji zrobić przekierowanie 301.

Błędy 404 występują na stronach, które nie są już dostępne w ramach danego serwisu. Powstają np. gdy właściciel strony www usunie daną podstronę usługową bądź produkt. Błędy te tworzą bałagan i wprowadzają w błąd roboty i odbiorców. Dlatego też, o ile to możliwe, przeważnie wykonujemy przekierowanie 301 z nich do analogicznych podstron. Niekiedy, gdy np. prowadzi do danego adresy mnóstwo linków i generuje spory ruch, warto wykorzystać tę stronę błędu 404 do celów sprzedażowych. Można zrobić kreatywny landing page, w którym przedstawimy polecane artykuły bądź produkty.

Linkowanie wewnętrzne

Gdzie warto wykonać linkowanie wewnętrzne?

Menu górne – im wyżej osadzone linki wewnętrzne, tym lepiej. Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że u góry znajdą kluczowe informacje ofertowe. W menu górnym warto umieścić linki do najważniejszych podstron, kategorii oraz produktów. Dobrym pomysłem jest także podlinkowanie najbardziej rentownych produktów czy też promocji.

Menu boczne – według badań użytkownicy wertują strony internetowe od lewej do prawej. Dlatego, gdy zależy Ci na przedstawieniu całej oferty, możemy zaimplementować na Twojej domenie menu boczne np. takie, jak na Allegro.

Breadcrumps – to okruszkowe menu nawigacyjne. Pewnie często na nie zwracasz uwagę, gdyż znajduje się na stronie u góry (w okolicy głównego nagłówka). Jest ono po to wdrażane, by użytkownik wiedział, gdzie aktualne jest i by mógł w łatwy sposób wrócić do wcześniejszego zagnieżdżenia. Dodatkowo poprawnie wdrożone breadcrumpsy z danymi strukturalnymi skutkują wyświetleniem w wynikach wyszukiwania adresu słowa kluczowego przy adresie URL.

Warstwa tekstowa – linki tekstowe są obecnie najważniejsze. Dlatego, zawsze z tekstu na stronie głównej linkujemy na słowa kluczowe exact match najważniejsze podstrony. Bardzo skuteczne jest również linkowanie wewnętrzne z artykułów blogowych do podstron / kategorii ofertowych. Tego typu odnośniki przekazują moc SEO i poprawiają pozycjonowanie stron internetowych.

Stopka – tutaj warto powielić linki z menu górnego dla wzmocnienia wybranych fraz kluczowych. Można te z podlinkować produkty / usługi, które nie pasują do menu górnego, ale chcesz żeby były podlinkowane. Na przykład nasza strona ma link ,,content marketing” w stopce, natomiast w menu górnym już nie.

Dane strukturalne

To informacje w kodzie strony, które pozwalają robotom Google lepiej zrozumieć Twoją stronę internetową. Umożliwiają bardziej atrakcyjne wyświetlenia adresów URL w wynikach wyszukiwania.

Jakie dane strukturalne warto wdrożyć?

  • Organization;
  • Article;
  • Local Businesses;
  • Breadcrumblist;
  • AggregateRating.

Szybkość strony

Jednym z ważniejszych czynników rankingowych aktualnie jest szybkość stron internetowych. Użytkownicy są coraz bardziej wymagający i nie chcą czekać dłużej niż 3 sekundy. Dlatego też zawsze dużą wagę przykładamy do tego, by Twoja strona www czy też sklep internatowy były jak najszybsze.

Jakie elementy optymalizujemy, aby poprawić szybkość?

  • Wprowadzamy cachowanie strony (zachowywanie wersji w pamięci przeglądarki);
  • Włączamy kompresję GZIP;
  • Zmniejszamy wagę grafik.
  • Minifikujemy i minimalizujemy kod CSS i JS.
  • Eliminujemy blokowanie renderowania.

Po przeprowadzonej optymalizacji SEO, wdrażamy strategię link buildingu oraz content marketingu.

Narzędzia do optymalizacji SEO

W codziennej pracy nad optymalizacją stron internetowych korzystamy z licznych narzędzi analitycznych / crawlujących. Poniżej krótkie przybliżenie tych, których najczęściej używamy. Każde z niżej opisanych narzędzi SEO można by omówić w odrębnym artykule, niemniej ta wiedza w pigułce wystarczy, by sie rozeznać.

Google Search Console

To podstawowe narzędzie dla każdego specjalisty SEO. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się, czy strona www nie ma poważnych błędów w kontekście optymalizacji. Pozwala na wgląd w kondycję strony w wyszukiwarce Google – sprawdzamy, na jakie frazy, jak często i na jakich pozycjach wyświetla się Twoja strona internetowa bądź sklep e-commerce. Google Search Console to narzędzie SEO, dzięki któremy Google komunikuje się z nami a my z Google. Jeśli prowadzisz firmę, i masz podpięte GSC, przeklikaj sobie to narzędzie, a zobaczysz, jak cenne informacje dostarcza.

Screaming Frog SEO Spider

To dla nas najlepsze narzędzie crawlujące, czyli analizujące wszelkie zasoby strony internetowej. Korzystamy z niego, aby wyłapać duplikacje adresów URL i meta tagów, do sprawdzenia linków kanonicznych, paginacji, stworzenia mapy strony. To oczywiście nie jedyne zalety narzędzia. Dzięki niemu wykonujemy kompleksowy audyt SEO.

SEO SpyGlass

Kolejne narzędzie audytujące. Ze względu na opisowy charakter wyników analizy jest bardziej przystępny oraz bardziej estetyczny. Dane z tego narzędzia SEO przedstawiam klientom. To świetne uzupełnienie dwóch powyższych narzędzi SEO.

Ahrefs

Narzędzie kombajn. Nasze ulubione w kontekście SEO. Sprawdzamy nim tendencję w estymowanym ruchu do stron www, czy też widoczności. Analizujemy linki wewnętrzne i zewnętrze. Przede wszystkim zaś analizujemy konkurencję. W efekcie, jeśli prowadzisz jakikolwiek biznes w jakiejkolwiek lokalizacji, zbierzemy informacje na temat tego, jak osiągnął sukces Twój największy konkurent. Dzięki temu wdrożymy podobne rozwiązania, a nawet lepsze. Dogonimy i docelowo prześcigniemy Twoją konkurencję.

Surfer SEO

To narzędzie, które od kilku miesięcy robi furorę w Polsce i nie tylko. Rzeczywiście ma ogromny potencjał. Analizuje Twoją stronę internetową w kontekście konkurencji z TOP 50 i przedstawia informacje, co należy wdrożyć, aby piąć się ku górze. Poprzez zebranie informacji, jakie strony www są wysoko na dane frazy kluczowe, możemy działać precyzyjnie, a nie wyłącznie na podstawie ogólnego doświadczenia w SEO.

Semstorm/Senuto

To podobne narzędzia SEO. Analizują widoczność strony internetowej w porównaniu z konkurencją. Ma również wbudowane moduły pomagające dobrać frazy kluczowe do pozycjonowania czy też pozwalające wykonać podstawowy audyt SEO.

Narzędzia Google:

Firma Google dostarcza szereg innych narzędzi analitycznych:

  • Google Analytics – sprawdzamy całościowy ruch do strony oraz jak użytkownik porusza się po stronie.
  • Google Page Speed Insights/Lighthouse/GT Metrix – sprawdzamy i optymalizujemy szybkość/elementy pod UX.
  • Google Structured Data Testing Tool – analizujemy poprawność wdrożenia danych strukturalnych.

Wtyczki do WordPress

Wiele stron, które pozycjonujemy, są na silniku CMS WordPress. To popularny, wygodny i dobry pod SEO system zarządzania treścią. Podczas optymalizacji, w zależności od sytuacji, korzystamy z poniższych narzędzi:

  • Yoast SEO/All one in SEO;
  • Wp Super Cache/Autoptimize/Wp Fastest Cache;
  • W3 Total Cache/Async JavaScript.

SEO 2019 – priorytety

W 2019 roku coraz bardziej skupiamy się na pozycjonowaniu fraz long tail, czyli dłuższych, precyzyjniejszych zapytań. Dlaczego? Z uwagi na wzrost zapytań poprzez wyszukiwanie głosowe. Ludzie chętniej wypowiadają dłuższe frazy niż je piszą. Z tego względu wyszukiwania konwersacyjne mają często cztery i więcej slow. To frazy kluczowe na zasadzie – ,,jak coś zrobić?”, ,,ile to kosztuje?” bądź precyzyjnego określenia produktów np. ,,buty nike niebieskie 42 damskie”.

Do wyszukiwania z długiego ogona wykorzystujemy narzędzia SEO: Ahrefs, Semstorm oraz Answer the Public. Pierwsze dwa do analizy, na co pozycjonuje się konkurencja, ostatnie jako inspiracje do tworzenia kolejnych artykułów.

Kolejne trendy w SEO na 2019 rok:

Topical authority – to tworzenie pogrupowanych treści wewnątrz domeny na dany temat, wyczerpując wszelkie wątki. Czyli, jeśli sprzedajesz w sklepie suplementy i witaminy, możesz stworzyć serię artykułów o witaminach: a, b, c, e itp., opisując ich zalety dla organizmu oraz o naturalnych źródłach oraz zrównoważonej suplementacji.

Rich snippets i SXO – przykucie uwagi odbiorców w Google jest coraz bardziej istotne z uwagi na większą ilość reklam na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dlatego wszelkie rozszerzenia, jak: gwiazdki, breadcrumps czy linki do podstron, zajmą wiece miejsca w SERPACH i zwiększą szanse na kliknięcie w nasze wyniki.

Eliminacja bounce rate, czyli zjawiska, gdy użytkownik od razu ucieka z Twojej strony i wraca do wyników wyszukiwania. Wiąże się to z dopasowywaniem treści do zapytań oraz optymalizacji podstron pod UX – warto implementować na podstronach: formularze, telefony, pop-upy.

Optymalizacja i pozycjonowanie – symbioza w świecie Google

Optymalizacja i pozycjonowanie to dwa fundamentalne procesy podczas promocji w Google, które są od siebie zależne. Bez dobrego SEO nie będzie skutecznego pozycjonowania. Również bez działań off-site sama optymalizacja nie wystarczy, szczególnie na trudne, ogólnopolskie frazy kluczowe. Dobre treści nie będą tak skuteczne, jeśli nie prowadzą do nich linki zewnętrzne. Ze strategicznego punktu widzenia najlepszym rozwiązaniem jest regularna optymalizacja strony internetowej oraz stałe działania pozycjonerskie. Tylko wtedy można całościowo patrzeć na windowanie strony w Google.

Spektakularne efekty SEO – 3 scenariusze

Poniżej przedstawiam trzy częste sytuacje, w których SEO potrafi zdziałać cuda.

Dużo linków, brak SEO

Mieliśmy w swojej karierze wiele razy taką sytuację, że domena, którą zaczęliśmy się opiekować, była w przeszłości dobrze linkowana, lecz poprzednia firma z braku umiejętności lub lenistwa, nie optymalizowała jej. Nasuwa się szczególnie jeden przypadek, gdy strona klienta, postawiona na autorskim CMS, nie miała ustawionych meta danych. Ten CMS po prostu nie miał wbudowanej tej opcji. Wystarczyło napisać do twórcy systemu, by za 100 zł wykonał taki moduł. Po wprowadzeniu meta title i description, większość fraz wleciało do TOP 10 z impetem, a ruch znacznie się zwiększył.

Domena kilkuletnia z linkami – brak treści

Strony/sklepy internetowe z kilkuletnim doświadczeniem w sieci oraz dużą ilością linków to nie wszystko. Jeśli nie ma na stronie www treści, Google może uznać domenę za mało wartościową. W swojej karierze mieliśmy kilka przypadków, gdy dodanie choćby 2000 znaków ze spacjami do wszystkich podstron/kategorii skutkowało znaczną poprawą widoczności w Google.

Nowa strona

Trzecia sytuacja. Nowa, czysta strona internetowa bez linków i historii. Co robimy? Jeśli budżet pozwala, zdobywamy standardowe linki w ramach marketingu szeptanego, odnośniki z artykułów eksperckich, robimy optymalizację seo i skupiamy się na artykułach blogowych. Im więcej, tym lepiej. Dla nowej strony www publikacja 10 rozbudowanych artykułów miesięcznie przyniesie w skali kilku miesięcy wymierny efekt.

Dlaczego Twoja strona/sklep internetowy potrzebuje SEO?

Jeśli prowadzisz stronę internetową i nie pozyskujesz klientów wyłącznie z polecenia, na pewno interesuje Cię promocja w Google. Powinieneś podejść do sprawy poważnie. SEO jako szereg czynności zmierzających do zwiększenia widoczności witryny www w sieci powinno być strategicznym celem każdej marki. Daje ono wymierne i trwale efekty. Raz uzyskane wyniki często utrzymują się przez dłuższy czas. Dlatego też SEO jest tańsze niż pozostałe działania reklamowe, w których płaci się za kliknięcia. Tam dopóki płacisz, jesteś wysoko. Wyniki organiczne dają możliwość trwałego sukcesu. Szczególnie, jeśli prowadzisz sklep internetowy, to uzyskanie wysokich pozycji w wynikach naturalnych umożliwi Ci sukcesywny wzrost sprzedaży w tej samej kwocie abonamentowej.

Jak widzisz, SEO jest niezwykle opłacalne. Działania na rzecz swojego serwisu internetowego w sieci to wartość dodana, która nigdy nie zniknie.

W XXI wieku promocja strony internetowej nie może być oparta wyłącznie na mediach tradycyjnych. Telewizja, radio, gazety – są to środki przekazu, w których coś proponujesz, lecz nie docierasz do klientów wstępnie zainteresowanych Twoimi usługami / produktami. A Ci w większości poszukują firm w Google. Najskuteczniejszą ze strategicznego punktu widzenia inwestycją w biznes jest SEO, czyli regularna praca na rzecz rozwoju Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Przeczytaj, co to jest optymalizacja SEO i jak ważna jest dla pozycjonowania.