Zaplecze pozycjonerskie

Zaplecze SEO to długoterminowa inwestycja, która pomaga uzyskać przewagę nad konkurencją, ponieważ prywatny dostęp do wysokowartościowych domen może dać znaczące efekty. Zaplecze pozycjonerskie – zrobione z głową i odpowiednim planem – to efektywne rozwiązanie na lata. Zobacz naszą ofertę na budowę stron zapleczowych!

Wyświetlanie wszystkich wyników: 12

Czym jest zaplecze pozycjonerskie?


Najkrócej rzecz ujmując, zaplecze pozycjonerskie to ogół stron i miejsc w Internecie, posiadających linki do pozycjonowanej witryny, nad którymi właściciel lub agencja ma pełną kontrolę. Najczęściej utożsamia się zaplecze z konkretną stroną internetową, stworzoną na potrzeby wspomagania działań SEO i poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania Google. O ile jest to słuszne stwierdzenie, to pozostaje niepełne.

Rozbudowane zaplecze może obejmować wiele stron, których celem jest właśnie zamieszczanie linków zwrotnych do najważniejszego, pozycjonowanego portalu. W tym tekście będziemy jednak opierać się na wąskiej definicji zaplecza SEO.

Według niej zapleczem jest strona internetowa stworzona po to, aby przekazywać wartość danej witrynie. Szersze znaczenie wchodzi już bezpośrednio w obszar link buildingu, który stanowi odrębny konstrukt. Przyjmując powyższą definicję, chcemy przekazać Ci wiedzę o tym, jak powinna wyglądać strona zapleczowa i dlaczego może okazać się przydatna dla pozycjonowania stron internetowych firmowych (lub jakichkolwiek innych). Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o budowie zaplecza SEO dla stron www, zostań z nami!

Istota linków dla pozycjonowania


Skoro wiesz już, że działanie zaplecza SEO opiera się na umieszczaniu linków zwrotnych na podstronach z wartościową treścią, warto wytłumaczyć, dlaczego jest to działanie korzystne dla witryny i jak pomaga w jej pozycjonowaniu. Ilość oraz jakość linków zewnętrznych prowadzących do danej strony internetowej to czynniki wpływające w ogromnym stopniu na jej wartość w oczach Google (oraz innych wyszukiwarek, jednak tutaj skupiamy się oczywiście na najważniejszej z nich, posiadającej ponad 90% udziału w polskim rynku).

Po pierwsze, im więcej źródeł prowadzących do określonej witryny, tym większe prawdopodobieństwo, że roboty Google ją znajdą i zbadają. To bardzo ważne w kontekście analizy treści oraz jej dopasowania do fraz kluczowych. Po drugie, duża liczba linkujących domen to znak, że content na stronie jest naprawdę wartościowy i powinien znajdować się jak najwyżej. Skoro wiele niezależnych źródeł powołuje się na treść obecną na danej podstronie, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że przypadnie ona do gustu użytkownikom, wpisującym interesujące ich kwestie w wyszukiwarce.

UWAGA: Pamiętaj, że jakość jest ważniejsza niż ilość!

W dawnych, słusznie minionych czasach dla marketingu internetowego, wyniki wyszukiwania zasypane były spamem. Wszystko przez zbyt proste algorytmy, zwracające uwagę na ilość słów kluczowych i domen linkujących. Tworzyły się swoiste farmy linków, które miały za zadanie generować jak najwięcej odnośników - i to naprawdę działało! Obecnie sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Oczywiście nadal należy dbać o stałe poszerzanie swojej bazy linków zwrotnych, jednak aby przyniosły dodatkową wartość, muszą one pochodzić z wysokiej jakości witryn. To już bezpośrednie odwołanie do tematyki wpisu. Dobre zaplecze musi stanowić dodatkową wartość dla użytkownika i posiadać solidny content. Tylko w takim wypadku linki kierujące do pozycjonowanej strony www będą mogły spełnić swoją funkcję.

Zaplecze w procesie pozycjonowania strony


Łącząc poruszone wyżej zagadnienia, można powiedzieć, że zaplecze pozycjonerskie to kontrolowane źródło linków przychodzących. Choć często kojarzy się ze wspomnianym spamem, uskutecznianym lata temu przez speców od pozycjonowania, nadal stanowi ogromną wartość dla poprawy wizerunku strony internetowej w oczach Google. Czym powinna charakteryzować się strona zapleczowa?

1. Zaplecze powinno być tematycznie powiązane bezpośrednio z główną, pozycjonowaną stroną. Roboty wyszukiwarek zwracają uwagę nie tylko na jakość takich stron, ale również ich dopasowanie. Przykładowo: blog modowy posiadający wiele odnośników do strony z częściami mechanicznymi do samochodów tworzy nienaturalne połączenie. Jeżeli linki umieszczone są w niedopasowanym kontekście i mają służyć wyłącznie przekazywaniu wartości linkowanej stronie, trudno osiągnąć zakładane rezultaty.

2. Strona zapleczowa powinna mieć dużą ilość rozbudowanej treści o szerokim zakresie (w obrębie danej tematyki). Chodzi o to, żeby wyjaśniała ona kompleksowo zagadnienia związane z linkowaną witryną internetową. Wzmacnia to tzw. topical authority, czyli ocenę, do jakiego stopnia dana platforma zagłębia się w dany temat i wyjaśnia wszystkie najważniejsze kwestie. Warto na stronie zapleczowej umieszczać zróżnicowane artykuły, zpotymalizowane pod SEO - wracając do przykładu ze sklepem z częściami mechanicznymi, zaplecze mogłoby informować zarówno o specyfice konkretnych części, umieszczać porady dotyczące ich zakupu, jak i przekazywać szerszą wiedzę, dotyczącą popularnych usterek, sposobu dbania o swój samochód, jak i wyboru najlepszego serwisu naprawczego.

3. Witryna tworząca zaplecze pozycjonerskie powinna być niezależna Głównie chodzi o to, aby taka strona zapleczowa tworzyła osobną wartość dla użytkownika. Po wejściu na witrynę nie może ona zwracać uwagi na fakt, że jest stworzona w celu pozycjonowania innej platformy. Jeżeli jest to blog, powinien zawierać zróżnicowaną treść i wyraźnie określony cel. Zaplecze musi samo zyskiwać na popularności, aby móc poprzez linki przekazać wartość innej stronie internetowej.

4. Strony zapleczowe muszą być w pełni funkcjonalne dla użytkowników Pamiętaj, że strony internetowe, które tworzą zaplecze, są normalnymi witrynami, widocznymi dla użytkowników. Nie są to elementy zawieszone w próżni, które w magiczny sposób poprawiają pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Z tego względu powinny posiadać: przyjazny layout, logiczną architekturę,szybko ładujące się elementy,dostosowane menu i stopkę,dobrze zagospodarowaną przestrzeń,optymalne linkowanie wewnętrzne pomiędzy podstronami i artykułami.

Budowa zaplecza SEO krok po kroku


Skoro wiesz już, czym jest zaplecze pozycjonerskie, jakie cechy powinno posiadać oraz jaką ma wartość dla stron internetowych, do których prowadzą linki, pokażemy Ci, jak zbudować zaplecze, aby osiągnąć najlepsze rezultaty. Na początku warto zaznaczyć, że obecnie strony zapleczowe nie różnią się zbytnio w swojej budowie od zwykłych stron internetowych, poddawanych pozycjonowaniu. Oznacza to, że muszą wyglądać dobrze, działać sprawnie i posiadać wszystkie niezbędne cechy związane z wygodną obsługą przez odbiorców. To sprawia, że budowa zaplecza SEO może być czaso- oraz kosztochłonna. Jakie można wyróżnić etapy budowy zaplecza pozycjonerskiego?

  • Wybór sposobu tworzenia strony - może być ona wykonana w czystym html-u lub w oparciu o system CMS. Pierwsza opcja zapewnia pełną kontrolę nad witryną, jednak obsługa wymaga znajomości programowania, co zmniejsza elastyczność obsługi systemu. Najlepiej do budowy zaplecza SEO skorzystać z popularnych systemów zarządzania treścią, takich jak Wordpress czy Joomla, które są stosunkowo intuicyjne i zapewniają pełnię możliwości.
  • Wybór hostingu - najważniejsze kwestie, na które warto zwrócić uwagę to szybkość działania strony (na co wybór planu hostingowego ma duży wpływ), a także dostęp do wszystkich plików na serwerze, które mogą być przydatne w procesie pozycjonowania stron zapleczowych i działań z zakresu SEO.
  • Wybór domeny - w przypadku zaplecz o wiele lepszym wyjściem będzie zakup istniejącej już domeny niż tworzenie nowej. W końcu strona zapleczowa ma przekazywać swoją wartość, a tworzona od zera, sama musi ją najpierw zyskać. Kupując domenę, zwróć uwagę na jej wiek (w zasadzie im starsza, tym lepsza), profil linków przychodzących, a także tematykę, z którą była powiązana przez lata swojego istnienia. To ważne, ponieważ Google lubi spójność - najlepiej kupić domenę tematycznie powiązaną z prowadzonym biznesem, co pozwoli na szybkie zbudowanie strony zapleczowej wysokiej jakości.
  • Stworzenie architektury strony - powinna być ona przede wszystkim nieskomplikowana i przejrzysta. Zaplecze nie ma na celu przedstawienia złożonej oferty firmy, realizacji, skomplikowanej galerii czy innych elementów. Istotny tu jest content i dopasowanie tematyczne. Najważniejsze jest to, żeby była lekka, funkcjonalna i zapewniała łatwy dostęp do treści.
  • Zaprojektowanie strony wizualnej - witryny, które tworzą SEO zaplecze nie muszą posiadać aż tak dopieszczonej warstwy graficznej, jak główna strona firmowa, więc często wystarczy zdanie się na wbudowane szablony. Oczywiście można również zapewnić sobie indywidualny projekt dostarczony przez agencję. Tu również liczy się prostota oraz intuicyjność.
  • Zakodowanie strony internetowej i uzupełnienie jej treścią - już na samym starcie zaplecze SEO powinno posiadać zoptymalizowaną treść, która po zaindeksowaniu przez Google będzie oddziaływać pozytywnie na jej wartość. W tekście warto oczywiście umieszczać linki do głównej firmowej witryny, która ma korzystać na istnieniu zaplecza.
  • Regularne dostarczanie wartościowego contentu i dbanie o właściwy profil linków - jeżeli strony zapleczowe zostaną już zbudowane, pozostaje ich właściwe prowadzenie i dbanie o dopasowane odnośniki.

Złe praktyki związane z tworzeniem stron zapleczowych


Wiedza, jak stworzyć zaplecze pozycjonerskie nie jest kompletna, jeżeli nie dodamy do tego najważniejszych porad, jak NIE tworzyć takiego miejsca. Do najgorszych praktyk należy tworzenie długich tekstów niskiej jakości, naszpikowanych słowami kluczowymi, które mają nawiązywać i odsyłać do pozycjonowanej strony www. To ogromny błąd, za który można słono zapłacić. Błędem jest również hurtowe dodawanie odnośników do firmowej domeny, licząc na efekt ilościowy. Linki należy dodawać zgodnie ze sztuką, a więc muszą być one dopasowane tematycznie i naturalnie wplecione w tekst.Dodawanie zaplecza do mocnych domen, które jednak nie mają nic wspólnego z prowadzonym biznesem to kolejny błąd. W takim wypadku wartość zostanie zmarnowana, ponieważ Google zauważy niespójność w tym, co wie o danej domenie a tym, co dzieje się na niej obecnie.Złą praktyką jest tworzenie stron zapleczowych wyłącznie dla robotów Google. Przypominamy, że muszą to być pełnowartościowe witryny, które zaoferują dużą wartość również dla użytkownika. Warto dbać o obecność zoptymalizowanych grafik, przejrzystą strukturę czy dodawanie przycisków w tekście.

Budowa zaplecza - samodzielnie, przez agencję czy freelancera?


Przy większości działań z zakresu SEO czy pozycjonowania, pojawia się podstawowe pytanie: czy lepiej skorzystać z usług agencji czy freelancera? A może najlepiej zrobić wszystko samodzielnie? Poniżej znajdziesz naszą opinię. W jakim modelu najlepiej zbudować skuteczne zaplecze SEO?

Działanie samodzielne


Oczywiście zaplecze SEO można zbudować samodzielnie, tak samo jak możliwe jest samodzielne tworzenie i pozycjonowanie witryny, czy własnoręczna budowa mebli do salonu, jednak w większości przypadków lepiej pozostawić to wszystko profesjonalistom. Do stworzenia funkcjonalnego i w pełni sprawnego zaplecza pozycjonerskiego potrzeba czasu, środków, umiejętności oraz doświadczenia.

Zbudowanie stron www, wyposażenie jej w dobrą treść, podnoszenie jej wartości - to wszystko może trwać nawet miesiącami. Rezultaty odpowiednio przeprowadzonej akcji mogą jednak wielokrotnie przewyższyć wymagane nakłady. Jeżeli nie jesteś specjalistą w dziedzinie SEO, lepiej poświęć czas na rozwijanie swojego biznesu, a marketing pozostaw wyspecjalizowanym podmiotom. Tylko jakim? Czy do budowy stron zapleczowch lepiej sprawdzi się freelancer, czy agencja?

Skorzystanie z usług freelancera


Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy niezależnego specjalisty, zapewne zmierzysz się z koniecznością zatrudnienia kilku takich osób. Chyba że nie zależy Ci na czasie, a freelancer nie ma zbyt wypełnionego grafiku. Zaplecza budowane przez pojedynczą osobę mogą być tańsze, lecz biorąc pod uwagę ogrom pracy, którą trzeba włożyć w ich budowanie, jest to niezwykle trudne zadanie.

Samo tworzenie treści może być czynnością zajmującą znaczną część czasu doświadczonego copywritera. Do tego dochodzi konieczność postawienia strony, zadbania o jej wygląd, funkcjonalność i wsparcie techniczne, pozycjonowanie i link building, a także regularne monitorowanie wyników. Zatrudnienie osobnego specjalisty do każdej z tych czynności jest możliwe, ale z pewnością bardzo uciążliwe. Dlatego zwycięzca może być tylko jeden.

Zaplecze SEO przy współpracy z agencją


Największą zaletą korzystania z usług agencji do tworzenia zaplecza pozycjonerskiego i podnoszenia w ten sposób pozycji swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, jest kompleksowe podejście do tematu. Jedna umowa zapewnia Ci wsparcie specjalistów z różnych dziedzin - m.in. webmasterów, seowców, copywriterów. Oczywiście w sytuacji, gdy wybierzesz agencję interaktywną o ogólnym profilu.

Możliwym rozwiązaniem jest również połączenie powyższych opcji i zatrudnienie osobnego specjalisty do stworzenia strony, a dodatkowo zespołu (agencji), który zadba o zaplecze SEO i zapewni wartościowe linki dla Twojej witryny internetowej.

Ile kosztuje budowa zaplecza SEO?


Cena budowy zaplecza pozycjonerskiego rzadko jest jednostkowa. W końcu tworzenie takiej pomocniczej strony to ciągły proces zmian, wprowadzania treści i dbania o zamieszczanie wartościowych odnośników. Z tego względu można obracać się jedynie w kwotach przykładowych i (najczęściej) abonamentowych. Jeżeli podejmujesz współpracę z agencją, często się zdarza, że przy wyborze opłaty miesięcznej za pozycjonowanie, zaplecze jest wliczone w koszty wszystkich działań. Takie abonamenty z kolei mogą być naprawdę różne. Za budowę zaplecza okraszoną szerszymi działaniami SEO zapłacisz od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Wszystko zależy od zakresu prac i zakładanych rezultatów. Tak czy inaczej inwestycja w działania solidnej firmy najczęściej się zwraca.

To, czego należy z pewnością unikać to wyjątkowo tanie oferty budowy zaplecz stron internetowych. Jeżeli ktoś obiecuje Ci topowe pozycje i profesjonalne linki za niewiarygodnie niską stawkę, zapewne możesz spodziewać się zaplecza niskiej jakości, które będzie nastawione na szybki efekt przy wykorzystaniu spamu. To może być nieskuteczne, ale również szkodliwe dla Twojej strony, a następna firma może potrzebować jeszcze większych niż zwykle nakładów na naprostowanie całej sytuacji. Zaplecze SEO dla stron internetowych wymaga poniesienia kosztów i to jest fakt, z którym trudno polemizować. Musisz ocenić, czy taki koszt Ci się zwyczajnie opłaci.

Skuteczne pozycjonowanie a zaplecze SEO


Zaplecze SEO to bardzo przydatne narzędzie w procesie windowania strony w wynikach wyszukiwania Google. Pozwala poprawić profil linków przychodzących i zapewnić stałe połączenie pozycjonowanej witryny z wartościową treścią obecną na dodatkowych stronach (które wchodzą w skład zaplecza). Pozycjonowanie stron z wykorzystaniem zaplecza pozycjonerskiego zapewnia kompleksowe podejście do tematu, lecz wiąże się też z wyższymi kosztami. Jeżeli chcesz osiągnąć wyraźne efekty i tchnąć życie w swoją stronę internetową, postaw na profesjonalnie wykonane zaplecze SEO. Jeżeli potrzebujesz pomocy w budowaniu wysokiej jakości stron zapleczowych, polecamy oczywiście swoje usługi. Zapewniamy profesjonalne podejście do tematu i tworzenie rozwiązań, które poprawią widoczność Twojej strony w Google. Nasza specjalność to pozycjonowanie stron, dbanie o wartościowe linki i wszystkie istotne działania SEO, które wpływają na ostateczne wyniki. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak tworzymy zaplecza SEO i co możemy Ci zaoferować w oparciu o konkretne wymagania, skontaktuj się z nami lub wypełnij brief i zamów bezpłatną wycenę!

Wyświetlanie wszystkich wyników: 12