Kiedy sklep internetowy zaczyna zarabiać?

Każdy świadomy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że sklep internetowy nie jest w stanie od razu przynieść zysków dla firmy. Wynika to z wielu czynników, przede wszystkim chodzi o konkurencje, która w aktualnych czasach jest naprawdę spora. Przeglądarka Google odpowiednio selekcjonuje sklepy internetowe i wyświetla te, które jak do tej pory okazały się być w pełni bezpieczne oraz przyjemne w użytkowaniu przez internautów. W tym artykule, przedstawię Ci zagadnienia związane z widocznością twojego biznesu w sieci, poruszę tematy na co zwrócić uwagę i jak najlepiej reklamować sklep internetowy, zaczynajmy.

Kiedy sklep internetowy będzie widoczny w wyszukiwarce?

Istnieją dwie sprawdzone formy reklamy w internecie, jest to pozycjonowanie organiczne polegające na regularnym polepszaniu wizerunku na sklepie internetowym i płatne reklamy Google, które polegają na odpowiednim zasilaniu konta i byciu widocznym na topowych pozycjach dopuki nasz budżet się nie wyczerpie.

Pozycjonowanie organicznie

Wiele przedsiębiorców uważa, że samo utworzenie sklepu internetowego przyniesie im sukces w biznesie, jednak to nie jest takie proste. Pamiętajmy, że bardzo ważnym elementem jest widoczność sklepu w sieci. Aby na naszym sklepie internetowym pojawił się ruch, musimy włożyć naprawdę dużo pracy, przede wszystkim musimy zacząć pisać wartościowe artykuły blogowe, które zachęcą klienta do zajrzenia do twojego sklepu internetowego. Dla wyszukiwarki Google wartościowa treść jest kluczowym elementem aby polepszyć widoczność swojego sklepu internetowego/strony internetowej w wyszukiwarce. Kolejnym ważnym elementem jest sprowadzenie wartościowych linków na swój sklep internetowy.

W twojej głowie mogło się teraz pojawić pytanie czym jest link? Link jest to odnośnik na serwisie internetowym, który prowadzi do naszej strony/sklepu (po kliknięciu na link przenosi nas na naszą witrynę internetową). Gdzie można pozyskać takie linki? Zazwyczaj głównymi źródłami linków są fora internetowe lub katalogi firm, na który płatnie lub bezpłatnie zostawiamy informację o naszej działalności. Do sklepu internetowego trzeba regularnie sprowadzać linki aby siła domeny rosła w internecie.

Pozycjonowanie organicznie c.d.

Jednak najważniejszym elementem całej układanki jest optymalizacja sklepu internetowego pod frazy (słowa kluczowe), na jakie chcemy być wyświetlani w wyszukiwarce. Warto wiedzieć, że im fraza jest prostsza tym ciężej będzie się dostać na topowe pozycję. Temat optymalizacji strony pod wybrane frazy kluczowe najlepiej zlecić profesjonaliście, jeżeli potrzebujesz takiej pomocy zapraszam do kontaktu Link.

W ostatnich latach bardzo popularne stały się frazy na tzw. „Long tail” czyli długi ogon, nie chodzi tutaj o żadną jaszczurkę ale o długość wpisywanej frazy. Od 2016 roku bardzo popularne stało się wyszukiwanie głosowe, na tej podstawie Google dobiera odpowiednie wyniki. Człowiek mówiąc do telefonu w celu odnalezienia produktu zawsze wyrazi się precyzyjniej niż wpisując w okno wyszukiwarki np. zamiast napisać buty sportowe, powie buty sportowej marki nike czarne. W tym momencie możemy napisać artykuł o tym modelu butów i właśnie na takie wyszukiwania będziemy bardzo wysoko w wynikach wyszukiwań.

Płatne reklamy Google

Płatne reklamy są dobrym rozwiązaniem na samym początku prowadzenia sklepu internetowego, ponieważ pewnie przez około pół roku nasz sklep internetowy nie będzie na topowych pozycjach i jest całkowicie naturalne. Jednak w momencie kiedy uzyskamy dobre wyniki w wyszukiwaniach organicznych (niepłatnych), dzięki czynnościom wypisanym w punkcie „Pozycjonowanie organiczne” warto zrezygnować z reklamy lub zmienić ją na inne frazy kluczowe. Jedynym minusem takiej reklamy jest fakt, że konkurencja może w szybki sposób wy klikać nam cały budżet, ponieważ płacimy za kliknięcie w wyszukanie a nie za transakcje.

Czy topowe pozycje to wszystko?

Otóż, wiele osób chciało by żeby to był koniec jednak sprowadzony ruch na stronie internetowej nie zapewni nam konwersji czyli zakupu na serwisie.

Zadbaj o zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

Zwiększenie konwersji jest to kluczowa koncepcja w prowadzeniu sklepu internetowego. Jednak to nie jest proces, który trwa dzień, tydzień czy miesiąc. Aby skutecznie zwiększyć konwersję sklepu trzeba cały czas obserwować ruchy użytkowników na sklepie internetowym i na tej podstawie wykonywać odpowiednie działania. Podczas takich analiz wiele elementów na sklepie jest usuwanych inne upraszczane. Wynika to z próby dostosowania sklepu do grupy docelowej i ułatwieniu poruszania się po stronie.

Na jakiej podstawie dokonuje zmian na sklepach internetowych?

Zmiany jakie są wprowadzane, nie są wyssane z palca, specjalistyczne narzędzia zainstalowane na sklepie śledzą postępowanie użytkowników i wszystko zapisują w swojej bazie w postaci map cieplnych (miejsca gdzie potencjalny klient klika) i nagrań. Wszystkie te działania w profesjonalnym nazewnictwie zwą się UX Design.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat UX zapraszam do kontaktu drogą mailową, a przedstawię ci ofertę i plan działania na twoim serwisie. Warto wiedzieć, że UX design powinno się stosować na każdym serwisie niezależnie czy to strona internetowa czy sklep internetowy.

Podsumowując

Sprowadzenie ruchu na stronie internetowej jest kluczowym elementem do funkcjonowania sklepu internetowego, ale warto też zadbać aby na serwis był odpowiednio dostosowany do grupy docelowej. Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim serwisie internetowym to zapraszam serdecznie do kontaktu, na pewno udzielę Ci pomocnych rad. Dziękuję za przeczytanie artykułu i jeszcze raz zapraszam do kontaktu.