Pozycjonowanie stron Joomla! – jak to robimy?
Elektronika zdominowała współczesny świat, ale jak się okazuje w sieci ważne są treści. Jeśli ich wartość jest dodatkowo wspierana przez profesjonalne narzędzie, to pozycjonowanie może okazać się łatwą drogą do zysku lub internetowej popularności. W jaki sposób pozycjonowanie Joomla! wpływa na lepszą sprzedaż lub wspinanie się po kolejnych szczeblach wyników wyszukiwarek? Czym jest Joomla! i jak z jego pomocą optymalizować stronę?
Pozycjonowanie stron Joomla – warto?
Chcąc być posiadaczem strony internetowej, która trafi do docelowej grupy klientów, a jednocześnie nie odstraszy ich swoim wyglądem, trzeba zadbać o odpowiednią optymalizację. To znaczy? Wybrać pozycjonowanie stron Joomla!, dzięki któremu można:
- zdobyć przewagę nad konkurencją;
- utrzymywać się wysoko w rankingach wyszukiwarek;
- zwiększyć sprzedaż;
- zdobyć więcej klientów;
- zwiększyć zarobek.
Pozycjonowanie Joomla! jest (obok WordPress’a) najbardziej popularnym systemem CMS (Content Managment System) mimo, że jak twierdzi 83% użytkowników, wymaga umiejętności programowania i jest dość skomplikowany. Warto? Jak się okazuje tak, ponieważ pozycjonowanie CMS Joomla! prowadzi do efektywnej sprzedaży i zwiększenia liczby subskrybentów. Jak zatem merytoryką i konkretami trafić do docelowych odbiorów i być dumnym z efektywności swojej witryny?
Dlaczego pozycjonowanie stron Joomla!?
Pozycjonowanie Joomla! zawdzięcza swoją popularność kilku, ważnym czynnikom:
- umożliwia zdobywanie wysokich pozycji w rankingach za darmo. Program wymaga umiejętności, ale nie wkładu finansowego, co wielu determinuje do tego, aby z niego skorzystać;
- skupia swoich miłośników, którzy stworzyli już społeczność Joomla! Dzięki temu, można mieć łatwy dostęp do porad i rozwiązań, z którymi samodzielnie trudno sobie poradzić.
Aby za darmo korzystać z wszystkich wartości, jakie daje pozycjonowanie CMS Joomla! warto wiedzieć jak postępować.
Pozycjonowanie stron Joomla! – czas to serwer!
Dzisiaj wszystko dzieje się szybko. Dlatego czas to pieniądz. Chcąc więcej zarabiać, trzeba w jak najkrótszym czasie dotrzeć do klienta, który „puka do drzwi” lub już stoi z koszykiem przy ladzie. Co to znaczy?
Serwer decyduje o tym, czy klient zdecyduje się pozostać na stronie, dlatego to on jest kluczowym elementem optymalizacji. Jeden z algorytmów Google’a „patrzy” na to jak szybko strona się ładuje. Dlatego w tym wypadku – im szybciej, tym wyżej.
Chcąc trafiać do jak największej liczby odbiorców, trzeba zatem zainwestować nie tylko w szybki, ale i niezawodny serwer, czyli taki, który jest odporny na duże rozmiary i duże treści. Taki, który nie będzie się łatwo przeciążał, eliminując tym samym ilość wejść i subskrypcji.
Chcąc dobrze zarządzać szybkością swojego serwera, a tym samym jego skutecznością, warto robić testy ładowania, które są możliwe za pośrednictwem narzędzia Google.
Pozycjonowanie CMS Joomla! – słowa wytrychy
Słowa zwiększają sprzedaż. Słowa trafiają do potencjalnych odbiorów. Wreszcie słowa uatrakcyjniają wizerunek firmy. Dzięki nim witryna wygląda i czyta się profesjonalnie.
Wszystkie działania SEO oparte są na słowach, dlatego to one powinny być podstawą treści, zamieszczanych w sieci. Chodzi jednak o to, że nie mogą to być słowa „byle jakie”, ale takie, które spodobają się Google i sklasyfikują firmę wysoko w rankingach. Jakie to słowa?
O efektywności słów kluczowych nie zawsze świadczy subiektywna opinia sprzedawcy. Większa sprzedaż może bowiem przypaść dla frazy „buty damskie zima” niż „zimowe buty damskie”. Co wtedy? Mimo, że pożądana fraza nie brzmi „składnie” to trzeba tak skonstruować tekst, aby pozycjonowanie Joomla! „wyłapało” skojarzenie i wyniosło je na pierwsze strony wyszukiwarki, przynosząc tym samym większy zysk.
Słowa kluczowe a SEO
Samodzielne poszukiwanie słów kluczowych wymaga wprawy i dobrego rozeznania w rynku. Dobrą podpowiedzią jest sam Google, który na podstawie wyniku wyszukiwania, dopisuje skojarzone tematy, które na podstawie zadanych słów kluczowych, były często wyszukiwane.
Chcąc znaleźć wiele, powiązanych podpowiedzi dla słowa kluczowego, można też skorzystać z darmowego narzędzia https://answerthepublic.com/.
Pozycjonowanie Joomla! – zakaz hieroglifów w adresie URL
Częstym błędem, popełnianym w tworzeniu stron WWW jest tworzenie długich i ciężkich do rozszyfrowania adresów URL. Pozycjonowanie CMS Joomla! czuwa nad jasnością treści, dzięki SEF URL, czyli adresom przyjaznym pod SEO. Jakie adresy URL są funkcjonalne i pozwalają przynieść popularność w sieci?
- oryginalne, czyli takie, które się nie dublują. Warto zadbać o to, żeby każda podstrona miała swój, unikalny adres URL;
- łatwe do przeczytania, czyli zwięzłe, pozbawione „ozdobników”;
- merytoryczne, czyli ukazujące dokładnie to zagadnienie, którego strona dotyczy;
- posiadające wdrożony certyfikat SSL;
- bazujące na słowie kluczowym – nie jest to obowiązek, ale na pewno lepiej wpływa na pozycjonowanie Joomla!
Pozycjonowanie stron Joomla! – odwołania do własnych treści
Chcąc wzbudzić prestiż i większe zaufanie u odbiorcy treści, a także lepiej wypaść w klasyfikacji Google’a, warto linkować własne teksty, zamieszczane na innych podstronach. Dlaczego? Kto lepiej zna się pokrewnym temacie, niż sam twórca?
Oprócz zabiegu pod UX wobec klienta, linkowanie wewnętrzne ma duże znaczenie w kontekście optymalizacji strony. Czym jest linkowanie wewnętrzne?
To nic innego, jak umieszczanie linku do podstrony w kontekście aktualnej strony. Pisząc zatem o butach damskich zimowych, warto dodać link, odnoszący się do butów letnich, które już za niedługo też będą potrzebne.
Skuteczne pozycjonowanie stron Joomla!, czyli śledzenie postępów
Jeśli wydaje się, że wszystko „działa”, najwyższy czas aby się o tym przekonać. Chcąc zwiększać sprzedaż sklepu lub czytelność bloga, trzeba śledzić wyniki subskrypcji. Na szczęście, dzięki narzędziom Google’a nie trzeba być analitykiem i finansistą. Czytelne narzędzia i raporty pozwalają na podgląd wyników i wprowadzanie ewentualnych zmian w strategii działania. O jakich narzędziach mowa?
- Google Search Console – monitoruje pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz sprawdza jej poprawność indeksacyjną.
- Google Analytics – przedstawia dokładne dane o ilość subskrybentów i definiuje ich profile. Warto korzystać z tego narzędzia, aby wiedzieć kto jest docelową grupą odbiorców, a tym samym jak dostosowywać dalsze treści.
Pozycjonowanie CMS Joomla! – focus na tytuł
Chcąc przyciągnąć uwagę klientów, którzy szukają kolejnych pozycji w wynikach Google’a, warto skupić się opisie title i description. Co to właściwie jest?
Wyniki wyszukiwarki Google’a, które pokazują się jako lista są bardzo czytelne. Na pierwszym miejscu wyskakuje tytuł, zaraz pod nim „description” czyli krótki opis tego, co czytelnik znajdzie w środku, klikając w adres URL. Łatwo można sobie wyobrazić, że treści, umieszczone w tych miejscach, to przysłowie „pierwsze wrażenie” dla zbudowania wizerunku marki i kilka sekund zwrócenia uwagi czytelnika.
Opisy title i description są kluczowymi elementami, branymi pod uwagę przez algorytmy Google’a, dlatego zawarta w nich treść, słowa kluczowe i atrakcyjność decydują o zwiększeniu popularności.
Pozycjonowanie Joomla! daje możliwość dwóch metod optymalizacji description:
- globalna (do każdej dodawanej podstrony jest tworzony dodatkowy opis);
- indywidualna (automatyczne generowanie description na podstawie treści strony).
Pozycjonowanie stron Joomla! – responsywność, która wyklucza transparentność
Żeby być widocznym, warto pokazywać się wszędzie. Czyli? W dobie wszechstronnej elektroniki i urządzeń gwarantujących dostęp do sieci, strona musi działać równie dobrze na komputerze, jak i smartfonie czy tablecie.
Aby wiedzieć, czy strona jest responsywna, warto skorzystać z narzędzia https://search.google.com/test/mobile-friendly.
Jeszcze bardziej efektywne pozycjonowanie stron Joomla!
System Joomla! już sam w sobie umożliwia efektywne pozycjonowanie strony, dzięki czemu prowadzenie witryny skupia na sobie uwagę odbiorców. Można jednak jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż, zdobyć przewagę nad konkurencją i ścigać się w rankingach z „grubymi rybami” rynku. W jaki sposób?
Dodatkowe wtyczki i łącza dla Joomla! wpływają na jeszcze większą satysfakcję z pracy na tym narzędziu. Warto wśród nich wyróżnić:
- sh404SEF (obsługuje Google Analitycs, czuwa nad jakością i unikalnością adresów URL, chroni przed atakami);
- EFSEO- Easy frontend SEO (rozszerza funkcjonalność metadanych, czyli title i description);
- JoomSEF (uelastycznia adresy URL pod kątem ich pozycjonowania przez Google);
- Tag Meta (szerokie spektrum zarządzania metadanymi, jak obsługa tagów title, description, keywords, robots, a także możliwość generowania globalnych tagów);
- SEO Simple (wtyczka, opierająca się na prostych zasadach działania, która posłuży szczególnie początkującym użytkownikom. Pomaga w optymalizacji metaopisów, konfiguruje tytuł pod kątem pozycjonowania Google).
Podsumowanie
Wszystkie, przedstawione podpowiedzi mają służyć szerszemu docieraniu do klientów i odbiorców, a tym samym większym zarobkom i popularności. System Joomla! stwarza wiele możliwości do zarządzania własną stroną w internecie. Dzięki wielu przydatnym funkcjom, witryna nie musi „zamykać ogona” rankingów, ale ścigać się z najlepszymi w danej kategorii. Właśnie dlatego Joomla! to jedna najpopularniejszych platform, która w profesjonalny sposób pozycjonuje witryny.
Można marzyć o wysokich pozycjach firmy w wynikach wyszukiwania Google’a, a można sobie tą pozycję wypracować, a raczej wypisać.