Tanie pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron www to jedno z podstawowych zadań w dążeniu do zwiększania ruchu i liczby użytkowników korzystających z popularnych wyszukiwarek internetowych, na czele z niekwestionowanym liderem – Google. Coraz więcej firm zauważa potrzebę posiadania zoptymalizowanej strony internetowej, która przyciągnie potencjalnych klientów. Jak to w biznesie bywa, podstawowe pytanie brzmi: ile to kosztuje? Jaka jest opłacalność działań za niewielkie kwoty? Czy tanie pozycjonowanie stron jest w ogóle możliwe? Wszystkiego dowiesz się z poniższego wpisu!

Pozycjonowanie za niewielką kwotę – czy to możliwe?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: tak, ale nie zawsze. Wszystko tak naprawdę zależy od specyfiki danej witryny, jej historii oraz wielu innych czynników związanych z ilością koniecznej do wykonania pracy. Zasadne również wydaje się pytanie, co właściwie oznacza „tanio”. Czy kwota 500 zł za miesiąc to już tanio? Czy jest taką 300 zł, czy może 800 zł? Generalnie, mówiąc o tanim pozycjonowaniu, będziemy zwracać uwagę na usługi, które kosztują mniej niż 1000 zł w ujęciu miesięcznym. Taka kwota nie powinna nikogo dziwić, ponieważ w świecie SEO oraz szeroko pojętego marketingu internetowego standardem są już nawet umowy opiewające na kilka lub kilkanaście tysięcy złotych.

Warto zaznaczyć, że w określonych ramach tanie pozycjonowanie stron internetowych może być całkiem skuteczne. Jeżeli posiadasz duży portal z wieloma podstronami, raczej nie możesz spodziewać się spektakularnych efektów, jednak i wtedy istnieje rozwiązanie – możesz skorzystać z punktowej promocji danej podstrony (również w postaci landing page), np. na najważniejszą lub najbardziej dochodową usługę. Takie rozliczenie może być dokonane za efekt (czyli płacisz tylko za obecność w top 10, top 3 czy 1 miejsce w Google) lub abonamentowo, z zaznaczeniem pozycjonowania wyłącznie żądanej podstrony (ewentualnie z dodatkiem ogólnej optymalizacji strony głównej).

W odpowiedzi na pytanie, czy (i ewentualnie kiedy) pozycjonowanie może być tanie, kluczem jest tak naprawdę historia Twojej domeny.

Historia pozycjonowania strony

Nowa witryna wymaga zawsze podstawowych prac optymalizacyjnych (SEO), co wpływa na wzrost kosztów związanych z pozycjonowaniem. Konieczne prace obejmują:

Audyt SEO,

  • Dobór słów kluczowych do strony głównej i podstron,
  • Poprawę architektury strony, ułożenia i nazw podstron,
  • Optymalizację techniczną,
  • Stworzenie podstawowych treści.

To wszystko zadania, które wymagają sporo pracy, zwłaszcza jeżeli mówimy o dużej witrynie internetowej. Jeżeli Twoja strona ma już historię pozycjonowania, czyli jest względnie zoptymalizowana oraz pojawia się wśród nie najgorszych wyników wyszukiwania, kwota, którą przyjdzie Ci ponieść, będzie oczywiście mniejsza, a w grę wchodzi wtedy również rozliczenie za efekt.

Wysokość abonamentu a możliwe do podjęcia działania

Na początku warto zwrócić uwagę na rozliczenie abonamentowe, ponieważ to ten model staje się obecnie najbardziej popularny. Pozycjonowanie stron internetowych to proces ciągły, który obejmuje stały monitoring, wprowadzanie zmian i optymalizację poszczególnych efektów. Umowa abonamentowa pozwala na regularne prace obejmujące wszystkie ważne składniki pozycjonowania. Czego możesz spodziewać się za najbardziej popularne kwoty z kategorii „tanie pozycjonowanie strony”?

Pozycjonowanie za 300 zł

Najniższa kwota w stawce i tak naprawdę liczba, od której zazwyczaj zaczynają się umowy abonamentowe. Jeżeli masz niewielką stronę www, za taki abonament możesz spodziewać się:

  • Podstawowej optymalizacji i dostosowaniu do aktualnych wymagań wyszukiwarki,
  • Zarządzania (lub też założenia) Google Moja Firma,
  • Zdobycia 10 linków zwrotnych miesięcznie.

Być może nie brzmi to zbyt spektakularnie, ale warto zaznaczyć, że nawet najtańszy abonament obejmuje już często bazową optymalizację, czyli pełne dostosowanie strony internetowej do wymagań algorytmów wyszukiwarek. Link building to podstawowa strategia off-site SEO, którą również należy zacząć jak najwcześniej. Z kolei obecność na mapach Google może spowodować prawdziwy skok w wynikach lokalnych.

Abonament 500 zł

Średni abonament w stawce pozwala zadbać o dodatkowe elementy na stronie, które pomogą zwiększyć ruch i przyciągnąć potencjalnych klientów. Za tą kwotę możesz liczyć na:

  • Wszystkie powyższe działania,
  • Dodatkowe 10 linków miesięcznie,
  • Opisy do podstron, obejmujące do 5000 znaków miesięcznie.

Tutaj widać już wejście na wyższy poziom SEO i pozycjonowania strony internetowej. Oprócz przygotowania witryny i podstawowych strategii optymalizacyjnych otrzymujesz treść na stronę dopasowaną do najważniejszych dla Ciebie słów kluczowych. To znacznie pomoże w znalezieniu się wysoko wśród wyników wyszukiwania Google. Dodatkowe linki również przyspieszą proces zwiększania popularności strony www.

Pozycjonowanie stron internetowych za kwotę 1000 zł

Okrągły tysiąc złotych to już kwota, za którą możesz liczyć na bardzo szerokie podejście do SEO na Twojej stronie internetowej. Jeżeli tylko możesz pozwolić sobie na taki miesięczny wydatek, wybierz tę ofertę, w której zakresie Twoja witryna otrzyma:

Wszystkie powyższe działania, czyli: podstawową optymalizację, założenie/optymalizację oraz administrowanie Twoją wizytówką w Google Moja Firma, 20 linków przychodzących miesięcznie, opisy do podstron,
Do tego dochodzi stworzenie i publikacja 2 artykułów blogowych wysokiej jakości, odnoszących się do istotnych słów kluczowych.

Być może masz wątpliwości, czy aby 2 artykuły rzeczywiście sprawiają aż tak znaczną różnicę, aby płacić za całość dwa razy więcej. Odpowiedź brzmi: Oczywiście, że tak! Ważne jest tylko to, aby były one bardzo dobrze zoptymalizowane na popularne zapytania użytkowników.

Treści na stronie to najważniejszy składnik SEO i pozycjonowania, a artykuły blogowe stanowią trzon wielu witryn firmowych. Często ruch na samym blogu przewyższa kilkukrotnie liczbę bezpośrednich odsłon podstron ofertowych czy głównej strony. Artykuły blogowe pozwalają wypozycjonować się na dodatkowe frazy, a do tego Tworzą ekspercki wizerunek firmy.

Pozycjonowanie za efekt?

Płatność za efekt związany z pozycjonowaniem danej strony www to model, od którego branża marketingowa powoli już odchodzi, jednak jest on nadal jeszcze obecny w części umów. Zazwyczaj jednak wybierany jest w przypadku zoptymalizowanej już strony, w której konieczne jest wprowadzenie poprawek, zmiany treści, dodania pewnych elementów. Dlaczego?

  1. Efekty pozycjonowania od zera widoczne są dopiero po pewnym czasie, najczęściej nawet kilku miesiącach, a więc agencja przez cały ten czas wykonuje działania, za które nie otrzymuje zapłaty.
  2. Życie weryfikuje wiele założeń, a strategia pozycjonowania może zmieniać się z czasem. Dobór nowych fraz, zrezygnowanie z nieopłacalnych działań – to wszystko jest utrudnione w rozliczaniu za efekt.
  3. W przypadku już zoptymalizowanych stron można ocenić realnie działania nastawione na poprawę pozycji konkretnych podstron w wynikach wyszukiwania – stworzenie zoptymalizowanej treści, zgodnie z zasadami SEO, dodanie wszystkich niezbędnych elementów, ew. drobne zmiany techniczne.

Kiedy rozliczenie za efekt będzie dobrym rozwiązaniem?

Omawiany typ rozliczenia ma naturalnie swoje zalety. Jeżeli np. zależy Ci na wypromowaniu konkretnych podstron lub chcesz poprawić swoje pozycje w odniesieniu do danych produktów/zakładek, warto postawić na tę opcję.

Jeżeli strona ma już historię pozycjonowania oraz wyrobioną renomę, poprawa pozycji zależy tak naprawdę od umiejętności specjalisty zajmującego się treścią oraz pozostałymi składnikami danej podstrony. Poprawa wyników nie powinna również trwać zbyt długo, a koszty obejmują jedynie sytuację, w której zakładane cele zostały osiągnięte. Te mogą być różne – top 10, top 5, top 3 w wynikach wyszukiwania Google, zwiększenie ruchu na stronie do określonego poziomu, poprawa konwersji.

Rozliczanie pozycjonowania stron w modelu za efekt może okazać się bardzo trafioną strategią w wymienionych przypadkach.

Pozycjonowanie stron – tanio i dobrze? To zależy

Oczywiście trzeba mieć świadomość, że każda usługa kosztuje. W przypadku pozycjonowania strony internetowej im więcej zapłacisz (oczywiście w rozsądnych i racjonalnych granicach), tym więcej możesz oczekiwać. Kluczem do wyboru właściwej oferty jest realne oszacowanie ewentualnych kosztów i korzyści związanych z wyborem konkretnego abonamentu (lub kwot za efekty). Tańsze oferty możesz wybrać w przypadku:

  • Niewielkich stron firmowych, będących jedynie swoistą wizytówką i dodatkowym kanałem komunikacji,
  • Witryn typu one page, w których nie ma konieczności optymalizacji wielu podstron,
  • Stron z dobrą historią pozycjonowania, w których celem jest jedynie utrzymanie trendu i np. dodawanie artykułów przesyłanych przez Ciebie (usługa copywritingu swoje jednak kosztuje).

Wyższy abonament warto wybrać, jeżeli:

  • Posiadasz dużą stronę, z wieloma zakładkami – np. sklep internetowy,
  • Chcesz rozpocząć dopiero pozycjonowanie strony www i do wykonania jest szereg różnorodnych działań,
  • Chcesz rozwinąć bloga firmowego i dostarczać wysokiej jakości,
  • zoptymalizowane artykuły, pisane przez specjalistów,
  • Oczekujesz spektakularnych efektów,
  • Potrzebujesz wsparcia na wielu frontach – m.in. treść, optymalizację techniczną, linki, marketing szeptany.

Wszystko więc zależy od Twoich potrzeb i zasobności portfela. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby skontaktować się z agencją, której specjalnością jest pozycjonowanie strony (nie, nie, to wcale nie jest reklama, ale skoro już jesteś na naszej witrynie…), zamówić profesjonalną wycenę lub zwyczajnie porozmawiać o możliwych rozwiązaniach.

Pozycjonowanie strony internetowej za niewielkie pieniądze?

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, tanio nie zawsze znaczy źle. Warto jednak być ostrożnym i nie wybierać ofert, które obiecują gruszki na wierzbie. Jeżeli ktoś mówi Ci, że za 100 zł wywinduje Twoją stronę w wynikach wyszukiwania Google i zrobi Ci dobre SEO, najlepiej jak najszybciej zakończyć rozmowę. Być może i cuda się zdarzają, ale nie w takich sytuacjach. Za niewielkie pieniądze możesz jednak liczyć na podstawową, solidną optymalizację, która pozwoli na wytworzenie dobrego wizerunku i poprawę oceny w oczach Google.

W powyższym zakresie polecamy oczywiście swoje usługi. Skontaktuj się z nami – zadzwoń, napisz wiadomość lub zamów wycenę. Chętnie zaproponujemy Ci ofertę dopasowaną do Twoich wymagań i możliwości.