Jak wypromować sklep internetowy? 28 skutecznych sposobów na reklamę

Czy robisz wszystko, aby uzyskać większą sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Jeśli Twoim celem jest stały, całoroczny zysk, będziesz musiał zrobić coś więcej niż tylko wysłać zaproszenia do znajomych, aby polubili Twój e-commerce.

Potrzebujesz stałej pracy i promocji, jeżeli chcesz stałych klientów. Fundamentem działań będzie wypróbowanie nowych taktyk, z których niektóre mogą być czasochłonne (ale opłacalne!). Poniżej znajdziesz 28 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego sklepu internetowego różnymi metodami. Dopóki nie spróbujesz, nie będziesz wiedział, co daje efekty, i podobnie jak we fizycznej lokalizacji, klienci nie pojawią się, bo nie będą wiedzieć, że istniejesz.

Marketing internetowy – SEO + ADS + E-mail

a)Pozycjonowanie

To proces promowania sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania. Składa się na niego optymalizacja strony (SEO), content marketing (treści) oraz link building (odnośniki z innych domen). Oczywiście poniższe elementy to nie są to wszystkie aspekty, które warto wykonać, aby pozycjonować sklep internetowy. To fundamenty. Techniczne szczegóły dotyczące tego, co należy zmienić w sklepie od wewnątrz, można uzyskać zlecając audyt sklepu internetowego.

– Brak marketingu internetowego – sama strona internetowa w sieci to nie wszystko, niestety „konkurencja nie śpi” i codziennie podejmują jakiś kroki aby być wyżej w wyszukiwaniach niż ty, zatem co robić? Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie marketingu strony internetowej specjalistą na przykład nam. Dzięki odpowiednim działaniom pozycjonerskim twoja strona będzie nabierać mocy z miesiąca na miesiąc, ale żebyś odczuł rezultaty to odpowiednio skonfigurujemy płatne reklamy Google, dzięki nim będziesz pozyskiwał nowych większych klientów z dnia na dzień.

A Ty, co możesz zrobić?

1.Zoptymalizuj tytułów i opisy produktów

Podczas tworzenia tytułów i opisów produktów musisz być bezpośredni i konkretny. W przeciwnym razie klienci nie będą mogli znaleźć Twojego produktu, gdy wpiszą frazę związaną z tym, co sprzedajesz.

Na przykład, jeśli sprzedajesz szaliki, nie nazwałbyś swojego produktu „czarnym”, „neonowym”, „koronkowym”, „księżniczką” lub „biedronką”, prawda? Bo jeśli tak, pominąłbyś najważniejszy szczegół – szalik.

Nazwa Twojego produktu to miejsce, w którym możesz dokładnie opisać swój produkt, aby klienci mogli do znaleźć np. Czarny szalik – lekki i modny, Czarny szalik – lekki i modny, Ciemny szal kwiatowy, Neonowo-różowy koronkowy szalik z białymi kropkami, Szalik Kocyk X, Szalik z czerwonym dekoltem, Czarno-biały szalik Y, Czarny szalik z wzorem Lady-Bug

Używaj słów kluczowych w nazwach i opisach produktów, by ułatwić znalezienie Twojego sklepu w wyszukiwarkach. Aby wyszukać najlepsze słowa kluczowe dla każdego ze swoich produktów, możesz skorzystać z Planera słów kluczowych dostępnego bezpłatnie w Ads bądź też z innych narzędzi: Ahrefs, Surfer SEO, Semstrom, Senuto.

Wykorzystuj wyrażenia kluczowe każdym opisie produktu w naturalny sposób. Używaj tylko jednego słowa kluczowego lub tematycznie powiązanej z produktem wąskiej grupy fraz.

2.Zoptymalizuj swoje zdjęcia

Nadaj swoim zdjęciom przyjazne nazwy, aby wyszukiwarki mogły je bez trudu znaleźć. O wiele lepiej zadziała zielona-damska-koszula.jpg zamiast 3929s.jpg. Dzięki temu możesz dotrzeć do większej liczby klientów, którzy szukają produktów w Google Images. Pamiętaj także o uzupełnieniu atrybutów alt oraz o ty, by zdjęcie było lekkie – 100 kb.

3.Komentarze na forach

Przeszukaj fora związane z tym, co sprzedajesz, aby stać się ekspertem w swojej dziedzinie. Załóż oficjalny profil firmowy i uzupełnij wszystkie dane. Wybierz miejsca, które pozwalają na umieszczenie na dole niestandardowego podpisu z adresem URL i / lub linkowalną nazwą użytkownika.

Odpowiadaj na pytania na forum bez rażącego promowania tego, co masz do sprzedania – ludzie z czasem zaczną klikać Twoją witrynę. Fajnie, jeśli masz poradnikowe artykuły blogowe, odpowiadające na pytania potencjalnych klientów. Wtedy to możesz je podlinkować.

Kiedy wielokrotnie dodajesz content na forach, stajesz się częścią społeczności, co sprawia, że ​​inni użytkownicy ufają Ci i cenią to, co masz do powiedzenia. W efekcie chcą dowiedzieć się, co sprzedajesz.

Aby znaleźć fora związane z Twoja branża, poszukaj ich w Google. Na przykład, jeśli masz sklep z butami, wpisz w wyszukiwarkę:forum buty, forum obuwie, inurl:forum “buty”, inurl:forum “buty adidas”

4.Wdroż blog poradnikowy

Blog jest czymś więcej niż świetnym sposobem na zdobycie pozycji lidera w branży. Jest to także sposób promowania Twojego sklepu internetowego. Wspiera on pozycjonowanie. Jak? Poprzez regularne publikowanie artykułów odpowiadających na pytania odbiorców, generujesz ruch organiczny po dłuższych wyrażeniach – wzmacniasz pozycjonowanie long tail. Większy ruch to także czynnik rankingowy dla Google. Im więcej wejść na sklep, tym większa szansa na sprzedaż. A jeśli zamieścisz w artykułach proponowane produkty, blog może okazać się Twoim najlepszym sprzedawcą.

Nie zapomnij dołączyć do każdego artykułu możliwość udostępnienia go na portalach społecznościowych. Tego typu sygnały pośrednio wpływają na cały proces promocji sklepu w wyszukiwarkach internetowych.

5.Nawiąż współpracę z blogerami

Przeprowadź wyszukiwanie online w swojej branży. Na przykład, jeśli tworzysz sprzedajesz świece, możesz poszukać blogerów, którzy piszą o praktycznych produktach domowych. Skontaktuj się z tymi, którzy mają największą liczbę obserwujących w mediach społecznościowych i największy ruch organiczny z Google.

Kiedy się z nimi skontaktujesz, powiedz im, dlaczego szanujesz ich bloga (bądź konkretny), a następnie krótko wyjaśnij, dlaczego uważasz, że Twój produkt byłby odpowiedni do recenzji na ich blogu.

Podaj próbkę swojego produktu za darmo, a jeśli możesz sobie na to pozwolić, zaoferuj kolejną kolejną – bezpłatnie. Bloger napisze recenzję, czytelnik dostanie darmowy produkt, a Ty możesz zyskać ruch i sprzedaż z witryny odsyłającej. Dodany link w artykule wzmocni proces pozycjonowania sklepu internetowego.

Guest blogging może być świetnym sposobem na dotarcie do większej grupy odbiorców, do której inaczej nie miałbyś dostępu. Zbadaj, kim są najlepsi blogerzy w Twojej branży, przeczytaj ich content, aby dowiedzieć się, o czym zwykle piszą, a następnie skontaktuj się z nimi w sprawie możliwości gościnnego blogowania.

b) Google Ads

6.Wypróbuj płatne reklamy tekstowe

Płatne kampanie w wyszukiwarce Google (np. płatne za kliknięcie po frazie kluczowej) to świetny sposób na zwiększenie ruchu i konwersji w Twoim sklepie. Jet to polecana metoda promocji sklepu internetowego na początku jego funkcjonowania, gdy ruch organiczny nie jest jeszcze zadowalający. Do wyboru masz: reklamy w sieci wyszukiwania, reklamy banerowe, reklamy video, reklamy produktowe

7.Google Zakupy

Google umożliwia dodanie pliku danych z produktami do ich porównywarki, dzięki czemu kupujący mogą łatwo odkryć Twój sklep online. To dobre źródło precyzyjnego oraz efektywnego ruchu do sklepu internetowego. Poprzez wizualne przedstawienie produktu, jego ceny i cech możesz łatwo trafić w gust odbiorcy.

c)Social media Ads

8.Wyróżnij produkty w mediach społecznościowych

Aby marketing w mediach społecznościowych działał, musisz regularnie publikować posty. W przypadku większości firm będzie to co najmniej raz dziennie, jeśli nie 2-3 razy, w zależności od liczby obserwujących.

Zamieszczaj zachęcające zdjęcia produktów, które oferujesz, a także wszelkie aktualne promocje, Zawsze dołączaj bezpośredni link do konkretnego produktu w celu szybszego zakupu w sklepie internetowym.

Poproś obserwujących, aby publikowali zdjęcia przedstawiające siebie w Twoich produktach lub korzystające z nich w domu, w zależności od tego, co sprzedajesz, aby zachęcić do interakcji i zwiększyć zasięg online. Korzystanie z narzędzia do planowania, takiego jak Hootsuite, może pomóc w zarządzaniu mediami społecznościowymi.

9.Organizuj konkursy w mediach społecznościowych

Konkursy to świetny sposób na rozpowszechnianie informacji o tym, co masz do zaoferowania, zwiększenie ruchu w Twoim sklepie oraz spotęgowanie liczby obserwujących w mediach społecznościowych.

Niektóre witryny mają określone zasady dotyczące przeprowadzania konkursów, np. Facebook, więc przed rozpoczęciem konkursu upewnij się, że są one prawidłowe.

Zaoferuj jeden ze swoich produktów jako nagrodę (lub połącz kilka w pakiet nagród), a następnie ogłoś konkurs na wszystkich portalach społecznościowych, z których korzystasz.

Publikuj informacje o nagrodach często, aby zachęcić do rejestracji (użyj adresów e-mail, które otrzymasz, aby zbudować bazę danych e-mail), a następnie pamiętaj, aby poprosić zwycięzcę o opublikowanie zdjęcia na swojej stronie z nagrodą po wysłaniu.

Napisz coś w stylu „Więcej świetnych produktów, takich jak ten ,można znaleźć pod (wstaw adres URL)”, aby zachęcić osoby przeglądające post do sprawdzenia, co jeszcze masz do zaoferowania.

10. Wypróbuj płatne reklamy w mediach społecznościowych

Strony, takie jak Facebook i Twitter (a teraz także Pinterest!), oferują możliwość korzystania z płatnych reklam w celu dotarcia do odpowiednich klientów. Jeśli wytypujesz na to Facebook, zalecamy wybranie takich celów, jak „kliknięcia w witrynie” lub „konwersje w witrynie”, ponieważ chcesz, aby użytkownicy klikali adres URL Twojego sklepu internetowego, a nie stronę dla fanów.

Na Twitterze możesz wypróbować „Promowane tweety” do reklamy swojego sklepu. Pamiętaj o dołączeniu zwięzłej, a jednocześnie zachęcającej treści wraz z adresem URL, aby zwiększyć ruch.

Na przykład, jeśli sprzedajesz odzież, promowany tweet może wyglądać mniej więcej tak: „Jakie są najgorętsze trendy # mody na lato? Dowiedz się tutaj: (wstaw skrócony URL). ”

11. Oferuj samouczki wideo / ujęcia zza kulis

Ludzie uwielbiają dobre filmy – łatwo je udostępniać i mogą dodawać głębi oraz przejrzystości Twoim produktom, a także pomagać im zdobyć popularność na rynku docelowym.

Na przykład, jeśli sprzedajesz opaski dla niemowląt, pokaż rodzicom, w jaki sposób ich dzieciątka mogą je nosić. Jeśli jest tylko jeden sposób, po prostu pokaż na filmach urocze dzieci noszące opaski.

Jeśli sprzedajesz smakołyki dla psów, dlaczego nie pokazać trochę ujęć z za kulis? Jeżeli sprzedajesz szpilki, pokaż modele, pokazy mody, szycie itp.

Gdy skończysz, udostępnij filmy na YouTube (utwórz własne konto dla swojej firmy), a także udostępnij na wszystkich innych portalach społecznościowych, na których jesteś.

Teraz, gdy Facebook Live jest popularny, możesz również rozważyć prezentację produktów wideo na żywo lub pochwalić się zabawą za kulisami.

12. Rozwijaj sklep za pomocą mediów społecznościowych

Media społecznościowe są niezbędne, jeśli chcesz skutecznie promować swój sklep internetowy. Ale, jak w przypadku wszystkiego, budowanie fanów wymaga wysiłku i czasu.

W zależności od tego, na co masz czas (lub jeśli możesz zlecić zadania komukolwiek innemu, aby Ci pomóc), będziesz chciał sprawdzić następujące witryny, aby wypromować Twój sklep: (stale testuj nowe witryny, aby dowiedzieć się, co najlepiej działa Twój interes) Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube, LinkedIn, Tumblr, Flickr, Quora

d)E-mail marketing

13. Użyj e-mail marketingu, aby przypomnieć klientom o zakupach

Gdy po raz pierwszy otworzysz sklep internetowy, będziesz chciał wysłać wiadomość e-mail z ogłoszeniem o tym do swojej bazy klientów. Upewnij się, że wysyłasz wiadomości wyłącznie z poczty firmowej.

Gdy to zrobisz, zacznij wysyłać cotygodniowe newslettery (jeśli to możliwe), które podkreślają Twoje produkty za pomocą wspaniałych zdjęć i przekonujących, ale zwięzłych treści, które za pomocą linków prowadzą bezpośrednio do każdego produktu w celu łatwego zakupu.

Gdy masz wyprzedaże, ogłaszaj je i promuj za pośrednictwem poczty elektronicznej, aby klienci mogli od razu skorzystać z wyjątkowych cen. MailChimp to darmowa, łatwa w obsłudze opcja dla właścicieli małych firm, która się przyda w tym zakresie.

14. Dołącz adres URL swojego sklepu do podpisu e-mail

To jest szybkie i łatwe. Niezależnie od tego, jakiego dostawcy poczty e-mail używasz, powinieneś mieć niestandardowy podpis e-mail (stopkę) zawierający adres URL Twojego sklepu. WiseStamp sprawia, że ​jest to proste i można z niego korzystać na podstawowym poziomie.

15. Subskrybuj blogi tematyczne

Aby uzyskać stały strumień pomysłów na promocję swojego sklepu internetowego,subskrybuj blogi dla małych firm i blogi marketingowe,które koncentrują się na sprzedawcach e-commerce. Codzienne dostarczanie wskazówek bezpośrednio do skrzynki odbiorczej zwiększy Twoją wiedzę na temat nowych sposobów na spotęgowanie widoczności i zysków firmy.

Tradycyjny + kreatywny marketing

16. Regularnie oferuj promocje

Pamiętaj, aby robić to regularnie. Od skorzystania z zakupów świątecznych (15% zniżki na Dzień Ojca, 31% zniżki na Halloween, 50% zniżki na wybrane przedmioty w Czarny piątek itp.) Po prostu – oferowanie świetnych zniżek zagwarantuje regularny ruch w sieci i stałą sprzedaż.

17. Wydrukuj adres URL swojego sklepu na wszystkich materiałach marketingowych

Wizytówki, ulotki, teczki -adres URL Twojego sklepu internetowego musi być podany wszędzie tam, gdzie promujesz swoją firmę. Nigdy nie wychodź z domu bez czegoś, co możesz przekazać potencjalnym klientom adresy domeny sklepu. Jeśli prowadzisz także sklep fizycznie, spróbuj wydrukować adres URL swojego sklepu na torbach na zakupy. Gdy klienci noszą torby ze sobą, Twój sklep będzie miał dobrą promocję.

Jeszcze lepiej: jeśli masz na to budżet, wydrukuj torby wielokrotnego użytku z nazwą firmy, logo i adresem URL sklepu i rozdaj je klientom, którzy wydadzą kwotę „X”. Możesz to również zrobić z zamówieniami online, włączając je w paczki.

18. Rozdaj magnesy przy każdym zakupie

Do każdego zakupu dołączaj bezpłatny magnes (który oczywiście zawiera adres URL sklepu), zarówno osobiście, jak i online. W ten sposób obecni klienci nie zapomną, skąd dokonali zakupu, i mogą łatwo skierować do Ciebie swoich znajomych. Możesz nawet poprosić przyjaciół, rodzinę i chętnych pracowników, aby zrobili to samo. Jak zawsze dołącz adres URL swojego sklepu.

19. Wykorzystaj witryny sklepowe do wypromowania sklepu

Folia okienna jest łatwym sposobem na promocję sklepu internetowego. Pamiętaj, aby umieścić na niej kluczowe informacje, takie jak: logo, nazwę i adres URL. Być może przechodzień teraz nie potrzebuje Twoich produktów, ale za jakiś czas przypomni sobie o Twoim sklepie, bo utkwi mu w podświadomości.

20. Współpracuj z innymi właścicielami lokalnych firm

Kim są inni właściciele lokalnych firm w Twojej okolicy? Jeśli jeszcze ich nie znasz, przedstaw się. Porozmawiaj z nimi i sprawdź, czy byliby gotowi wyeksponować ulotki Twojej firmy w swoich sklepach. Ty możesz im się zrewanżować. Taki barter.

21. Spróbuj swoich sił w marketingu bezpośrednim

To, że chcesz promować swój biznes online, a nie fizyczną lokalizację, nie oznacza, że ​​nie możesz wykorzystać marketingu bezpośredniego na swoją korzyść. Kluczem tutaj byłoby uwzględnienie doskonałej zniżki, opisowej zawartości i adresu URL sklepu internetowego, aby zachęcić kupujących do odwiedzenia Twojej witryny.Przeszukaj lokalne gazety w Twojej okolicy, aby znaleźć dobre miejsca do reklamowania się.

22. Umieść kupony w paczkach

Za każdym razem, gdy realizujesz zamówienie online, pamiętaj, aby wrzucić kupon promocyjny do paczki, aby zachęcić konsumenta do ponownego zakupu. Wydrukuj adres URL na kuponie, aby ułatwić klientowi dotarcie do niego. Do każdego zamówienia należy zawsze dołączyć jedną lub dwie wizytówki.

23. Zaangażuj swoich pracowników

Niech pracownicy noszą torby i / lub drukowane koszulki z napisem „Kupuj online w (wstaw adres URL tutaj)”. Może to być także wyłącznie logo + adres www.

24. Dołącz do lokalnych stowarzyszeń

Lokalne stowarzyszenia mają duże dojścia i kumulują ważne persony. Dołączenie do kilku w Twojej okolicy spowoduje, że Twoja firma zostanie wymieniona w wydawnictwach bądź katalogach online. Może to pomóc zwiększyć ruch w Twojej witrynie.

25. Sponsoruj lokalne wydarzenia

Sponsoring lokalnych wydarzeń w Twojej okolicy oznacza, że dostajesz promocję dla swojej firmy (zwykle poprzez link na stronie wydarzenia) w zamian za dofinansowanie akcji. Pamiętaj, aby poprosić o podanie adresu URL do twojego sklepu. Możesz również zapytać, czy możesz dołączyć jedną ze swoich ulotek (wraz ze swoim adresem URL) do torby reklamowej lub materiałów informacyjnych.

26. Poproś klientów, aby Cię ocenili

Marketing szeptany jest bardzo potężnym narzędziem marketingowym.Strony www z recenzjami, takie jak Yelp, Google Moja Firma i Yahoo Local, cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów i powinieneś starać się, aby Twoja firma miała jak najwięcej recenzji na temat produktów.

Gdy klient dokona zakupu, wyślij mu wiadomość e-mail z prośbą o dodanie opinii o nim na wybranej przez Ciebie stronie z recenzjami „x”.

Nie przekupuj ich darmowymi rzeczami za pozytywną recenzję; zamiast tego skup się na doskonałej obsłudze klienta i szybkiej wysyłce. Pozwól, aby świetna reputacja Twojej firmy rozwijała się naturalnie.

27. Uruchom program poleceń

Czy jest lepszy sposób na zwiększenie ruchu w Internecie niż oferowanie obecnym klientom rabatu lub darmowego produktu za polecanie znajomym? Zapewnij zniżki swoim klientom, którzy przyprowadzili do niego swoich znajomych.

28. Zamknięty sklep fizyczny? Ale nie online!

Jeśli masz fizyczną lokalizację sklepu, wywieś na drzwiach tabliczkę z komunikatem: „Jesteśmy zamknięci, ale kupuj do woli online przez 24h pod adresem (wstaw adres URL)”, aby zachęcić do większej sprzedaży w witrynie internetowej .

Jak widzisz, aby wypromować sklep internetowy, sposobów jest bardzo dużo. Jeżeli Ty, jako właściciel, nie zadbasz o jego reklamę, to kto to zrobi? Oczywiście możesz zlecić działania marketingowe firmom zewnętrznym (jak SEO, Ads, media społecznościowe), ale z pewnością na kilku płaszczyznach zrobisz to lepiej, bo najlepiej znasz swój biznes i potrafisz nawiązywać relacje z potencjalnymi klientami. Poświęć godzinę dziennie na kreatywną promocję swojego sklepu!

Czy robisz wszystko, aby uzyskać większą sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Jeśli Twoim celem jest stały, całoroczny zysk, będziesz musiał zrobić coś więcej niż tylko wysłać zaproszenia do znajomych, aby polubili Twój e-commerce.